Dimecres, 15 de Maig de 2024

El país del vi

22 de Gener de 2009, per Isaac Sanromà

La setmana passada certificàvem, a la seu de la nostra corporació, la creació del consorci 'País del Vi', un organisme integrat per les cinc denominacions d'origen del territori -Conca de Barberà, Montsant, Priorat, Tarragona i Terra Alta- amb el suport de les cambres de Reus, Tortosa i Valls, que tindrà com a objectiu principal la promoció de l'oferta enoturística a casa nostra.

La signatura de l'acord tancava un procés que vam iniciar a la primera meitat del 2007 en promoure des de la Cambra de Comerç de Reus aquesta iniciativa de la que n'estàvem plenament convençuts. De fet, l'àmbit territorial de la nostra corporació abraça cinc comarques –Baix Camp, Conca de Barberà, Priorat, Ribera d'Ebre i Terra Alta- on desenvolupen la seva activitat les principals DO de la indústria vinícola del país. En el seu conjunt és un oferta única.

Difícilment trobarem en un mateix territori aquest excel·lent ventall de vins d'altíssima qualitat que mereixen l'elogi i el reconeixement dels millors prescriptors d'arreu del món. Precisament el 'País del Vi' el que vol és posar en valor aquest conjunt per fer que la visita als cellers sigui encara més atractiva. Que el visitant trobi una oferta global realment potent, plena de possibilitats i que li serveixi per descobrir que, efectivament, aquest és el 'País del vi'.

Un país on, paradoxalment, nosaltres mateixos moltes vegades som incapaços de valorar el que tenim a casa i ens enlluernem amb el que ens ve de fora. Quantes vegades et pots trobar a molts restaurants de la zona on t'ofereixen d'entrada vins que no són del territori. O també en quantes ocasions som els consumidors els que apostem, per exemple, per un Rioja en detriment d'un vi de casa creient que ha de ser més bo.

En aquest sentit cal apel·lar a la responsabilitat de tots plegats, restauradors i clients, a l' hora de consumir productes de casa. Com podem anar a vendre a l'exterior les excel·lències del nostre vi i dels nostres cellers si nosaltres mateixos, a casa o al restaurant, acabem apostant per un producte de fora. El vi, com tantes i tantes coses bones que tenim al territori, ha de ser de casa. I més al 'País del vi'.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (6)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

VINUM.cat  16 de Febrer de 2009

Oferta de col.laboració

 Apreciat Sr. Sanromà, nosaltres ja estem treballan per a potenciar el vins de Tarragona, per aixó l´hi ofereixo la nostra plataforma Vinum.cat, espero sià del seu interésquedo a la seva disposició. Gràcies per l´iniciativa.

Miki  30 de Gener de 2009

Molt bé

 Cal potenciar els vins de la zona d'influència de Reus, ara que sembla que tot passa per Tarragona (i per Barcelona, per descomptat). Molt bé, senyor Sanromà!

Ignasi  27 de Gener de 2009

Molt bé

 El sr Sanromà està representant com ningú ho feia des de fa molt de temps l'autèntica capitalitat de Reus i la seva influència en el territori.
El tema del vi i em consta que ell personalment predica amb l'exemple és una més de les seves acertades actuacions.
Endavant Sr Sanromà

Pere Monterols  26 de Gener de 2009

Així es fà.

 Sr. Sanromà; felicitacions per l'article i per tot el reusenquisme que aneu aportant. Ens fan falta persones com vosté que canalitzin els nostres sentiments d'orgull reusenc. Endevant.Pere Monterols.

Òbol  24 de Gener de 2009

justa la fusta

 Molt bé, Isaac,tens tota la raó, comencem per consumir els nostres productes, el nostre vi en aquest cas, i més encara savent que es un dels millors del món.

ASS  23 de Gener de 2009

La estació del TGV ha de portar el nom de Reus

 No ens falli senyor Sanromà, ha de ser i portar el nom de Reus!!!

Reportatges