El tema estrella de la conferència ha estat l'anomenat tercer fil ferroviari, al qual Climent no ha donat suport com a opció definitiva "perquè impedeix recuperar la façana marítima", que segons diu, "és el gran somni dels tarragonins". Però davant la falta de recursos de les administracions, la solució proposada pel 2015 és l'arribada del tercer fil fins a Reus, així com un intercanviador a l'Arboç per poder fer un "by-pass" amb les vies de l'AVE a un cost molt baix. Això permetria enllaçar Reus i Tarragona amb Barcelona en menys d'una hora i des de les actuals estacions.
Pel que fa a l'estació intermodal del sud de l'Aeroport de Reus, Climent ha dit que no creu que hagi de ser la central de la zona "perquè està allunyada dels grans nuclis de població". Climent creu que la millor solució, és l'estació d'Horta Gran, prop del riu Francolí a Tarragona, des d'on s'enllaçaria directament amb l'estació de l'AVE de Perafort. El ponent considera que l'estació del sud de l'Aeroport s'ha de fer però que simplement ha de ser una més.
El tarragoní tampoc s'ha mostrat partidari de la reobertura de la via de Reus a Roda "pels molts impediments tècnics que hi ha". Cal tenir en compte que la reobertura d'aquesta línia permetria enllaçar Reus amb l'estació de l'AVE de Perafort en molt menys temps i sense haver de passar per Tarragona. Climent ha demanat unitat per poder aconseguir el que s'ha fet a Girona. Segons l'arquitecte tarragoní la beligerància i la proactivitat en temes ferroviaris de la capital de Gironès els ha permès estar millor que nosaltres tot i tenir menys habitants.
Per acabar la seva intervenció, Climent s'ha referit a les infraestructures viàries. En aquest sentit ha senyalat la necessitat que l'A-27 que surt de Tarragona se'n vagi cap a Tàrrega per poder enllaçar amb l'A-2 de Lleida a Barcelona i amb la C-25 a Manresa i Girona. "Això donaria una accessibilitat a tota Catalunya sense peatges”, ha afegit. Climent també ha denunciat el greuge que viu Catalunya per la gran quantitat de vies de peatges que patim mentre que a Espanya estan acabant l'autovia gratuïta de Saragossa a València que pot provocar la pèrdua de turistes a les nostres platges i de mercaderies en favor del port valencià.
El president de la Cambra de Reus, Isaac Sanromà, ha intervingut per demanar que es prioritzi l'estació del sud de l'Aeroport i ha publicitat l'acord amb la Cambra de Lleida per demanar la gratuïtat de l'AP-2 entre Montblanc i la capital del Segrià per estalviar la necessitat de desdoblar la N-240.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics