1 de 10
MOBILITAT

Adjudiquen les obres dels carrils bici de les avingudes de Falset i de Salou

En el primer cas, per un import de prop de 130.000 euros; en el segon, per 145.000

Les obres a l'avinguda de Falset duraran tres mesos; i a l'avinguda de Salou, quatre | Martí Albesa
per M.B., Reus | 27 de gener de 2023 a les 11:55 |
L'Ajuntament de Reus ha adjudicat els contractes per a l'execució de les obres dels carrils bici de les avingudes de Falset i de Salou, en el marc del desplegament del pla de la bicicleta. L’obra del carril de l’avinguda de Falset s’ha adjudicat a l’empresa Edifisa SA per un pressupost de 129.545,30 euros (IVA inclòs); el contracte de l’avinguda de Salou s'ha adjudicat a Construccions Vinaixa SA, amb un pressupost de 144.883,98 euros (IVA inclòs).

Els projectes compten amb finançament de la Unió Europea.

A l'avinguda de Falset



El tram de l'avinguda de Falset circula entre el carrer de Recasens i Mercader i el carrer de Joan Fuster. El recorregut "dona continuïtat" al carril per a bicicleta que actualment està en servei entre l'avinguda dels Països Catalans i el carrer de Recasens i Mercader, segons fonts municipals.

El projecte "defineix un carril bici per a cada sentit de la circulació, segregat de l'espai destinat a la resta de vehicles". La secció del vial preveu que l'amplada dels carrils per a bicicletes tinguin una amplada d'entre 1,5 i 1,8 metres segons el tram de l'avinguda, mentre que els carrils per a la resta de vehicles varien entre els 3,25 i els 3,40 metres. L'espai per a bicicletes estarà separat de la dels vehicles amb elements de balisament de cautxú "per reforçar la seguretat viària". El projecte preveu un termini d'execució de tres mesos.

A l'avinguda de Salou



En aquest cas, el tram permetrà completar el carril per a bicicletes a l'avinguda Salou, i connectar-los amb els futurs trams de l’avinguda de Sant Bernat Calbó i del carrer de Flix. El projecte inclou la implementació d’un carril bicicleta segregat en vorera bidireccional, "donant continuïtat al carril existent". La "solució de carril bici segregat en vorera respecta l’amplada útil per als vianants superior als 1,80 metres, tal i com marca la normativa", s'ha apuntat des del consistori.

Actualment, l’avinguda de Salou té ja construïts els trams de carril bici entre la plaça del Canal i el carrer de Manuel Hugué, i entre l’avinguda de la Universitat i el carrer de l’Agricultura. El projecte preveu donar continuïtat a la via amb la construcció dels trams entre el carrer de Manuel Hugué i l’avinguda de la Universitat; i entre el carrer de l’Agricultura i el carrer del Comandant Sugranyes.

Pel que fa a les cruïlles de l’avinguda de Salou amb el carrer de l’Agricultura i el carrer de Pere Benavent, el projecte "defineix també habilitar un nou pas de vianants i bicicletes adaptat". El projecte fixa un termini d’execució de quatre mesos.
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: