1 de 10
AIGUA

Aigües de Reus incrementa un 152% els tràmits telemàtics el 2022

Ha atès un total de 37.767 tràmits, dels quals 19.327 es van completar via correu electrònic, telèfon o l’Oficina Virtual

Les oficines d'Aigües de Reus | Cedida
per E.R., Reus | 26 de gener de 2023 a les 10:25 |
Creixen en un 152,42% els tràmits no presencials al Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC) d’Aigües de Reus durant el 2022. Paral·lelament, els tràmits presencials s'han reduït en un 27,50%, una dinàmica que confirma la tendència ascendent de les gestions telemàtiques. 

Augmenten en un 74% les gestions telefòniques


El SAC d’Aigües de Reus va atendre al llarg de 2022 un total de 37.767 tràmits, que suposen 2.700 més que el 2021. D’aquests, 18.440 són els que es van fer de manera presencial a l’oficina central de l’empresa municipal, mentre que 19.327 es van completar via correu electrònic, per telèfon o a través de l’Oficina Virtual d’Aigües de Reus.

Les dades mostren que les gestions telemàtiques no són les úniques que han crescut, sinó que també ho han fet les telefòniques, incrementant en un 77,47%. També dibuixen el creixement de les gestions telemàtiques, ja que l'any 2019, els tràmits fets a través de l’Oficina Virtual van ser tan sols 5.728, aproximadament una quarta part de les registrades el 2022.

Tràmits telemàtics sense esperes ni cita prèvia


El principal avantatge dels tràmits no presencials és l’agilitat, ja que no necessita cita prèvia ni desplaçaments. Habitualment requereixen menys de 30 minuts i s'aproven en un termini d’unes 48 hores, aproximadament. L'atenció presencial, en canvi, requereix cita prèvia, a excepció dels pagaments i les altes de contracte. 

Actualment, Aigües de Reus compta amb més de 18.000 usuaris donats d’alta. Destaca també el nombre de clients que han sol·licitat rebre la factura en format electrònic, que s'ha incrementat un 37,80% respecte a l’exercici anterior. El caixer automàtic instal·lat a l'oficina d'Aigües de Reus ha estat un dels avenços en l'atenció al client, ja que permet fer els pagaments sense cita prèvia i sense gairebé esperes. Un total de 3.782 operacions de cobrament (unes 29 cada dia) van ser completades en aquest caixer entre els mesos de juny i desembre. 
 
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: