1 de 10
LLENGUA

El 73% dels establiments de restauració del port de Cambrils compten amb la retolació principal en català

El Servei de Català de Cambrils ha fet una anàlisi sociolingüística en una cinquantena d'establiments

Establiments de restauració a la zona del port de Cambrils | Cedida
per E.R., Reus | 16 de gener de 2023 a les 09:55 |
Durant el segon semestre de 2022, el Servei Local de Català de Cambrils ha visitat una cinquantena d'establiments de restauració de la zona del port. L'actuació s'ha fet amb el doble objectiu de donar a conèixer els serveis que s'ofereixen des del Centre de Normalització Lingüística al sector empresarial i fer una observació sociolingüística de les necessitats del sector

En el cas de la retolació informativa, el percentatge disminueix a un 42%


Segons aquesta radiografia lingüística, un 73 % dels establiments visitats compleix la legislació en la retolació principal, però aquest percentatge disminueix quan es tracta de la retolació informativa: 42% en el cas de la retolació informativa exterior i 58 % en el cas de la interior. Cal recordar que la Llei de política lingüística estipula que han de ser com a mínim en català tots els rètols de caràcter fix, ja siguin a l’aparador, a l’interior o a l’exterior de l’establiment.

En aquestes visites i per revertir la situació de desavantatge del català, s’ha difós el servei de revisió de textos, un servei gratuït per a empreses de 10 o menys treballadors que pretén garantir que els restaurants tinguin en català de qualitat els rètols, les cartes, els menús i qualsevol altre element informatiu.

 
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: