1 de 10
TURISME

Salou compensa l'absència del turista rus amb el creixement del públic francès

Altres mercats a l'alça, entre juny i octubre, han estat l'irlandès i l'holandès

Una terrassa d'un restaurant de Salou | ACN
per Marc Busquets Obré, Reus, Catalunya | 2 de desembre de 2022 a les 17:26 |
Les dades turístiques registrades de juny a octubre de 2022 a Salou són "molt positives", segons el Patronat de Turisme, "malgrat l’absència del turisme rus, d’Ucraïna, Bielorússia i els països Bàltics" a causa de la situació actual. Per a l’alcalde de la vila del Tarragonès, Pere Granados, "s’ha fet front a les incerteses" i s'han superat el nombre d’arribades durant la temporada estiuenca, el que fa que ara "siguem a prop de les mateixes pernoctacions que al 2019".

Segons fonts d’Eurecat, Salou ha assolit, de juny a octubre, 1.479.026 arribades, un 0,73% més que al 2019. Aquestes representen el 44,18% del total de la Costa Daurada. Pel que fa a pernoctacions, se n’han registrat 5.704.043, la qual cosa vol dir que s’ha arribat al 91% de l’ocupació aconseguida al 2019. El percentatge d’ocupació mitjana per a totes les tipologies d’allotjament (hotels, càmpings i apartaments) ha estat del 74,1%, 10,7 punts per sobre del percentatge de la Costa Daurada (63,4%).

Com a dades destacables, des de Salou s'ha volgut recordar l’ocupació que s’assolia el passat octubre, 12,5 punts superior que el 2019. Pel pont de Tots Sants, l’ocupació als establiments oberts va situar-se per sobre del 90%, arribant, en alguns casos, al 100%. També va augmentar el nombre total de pernoctacions, havent-ni un 2,7% més que l’any 2019. La mitjana del pont el 2022 es va situar en un 81,7% d’ocupació.

Mercats



L’impacte de la invasió russa d'Ucraïna ha representat que no hi hagi hagut turisme d’aquests mercats. No obstant això, "el buit que han deixat l’ha omplert el turista de proximitat, França, així com d’Irlanda i Holanda". En aquest sentit, enguany, el turisme català, amb el turisme de l'estat, ha registrat un creixement del 21%, respecte a la temporada de 2019.

Pel que fa al turisme internacional, el país que més ha crescut és França, amb un 24%; Irlanda puja un 10%, i Països Baixos, un 11%. El Regne Unit ha disminuït lleugerament, una tendència a les destinacions de costa del mediterrani. Respecte a la despesa, l’alcalde ha explicat que “aquest any 2022 hi ha hagut més turistes i amb més capacitat de despesa que el 2019”, de manera que “la despesa en destinació ha estat superior, en un 40%”.

També, la relativa a la restauració ha augmentat, segons les preferències dels turistes que visiten Salou. Segons ha explicat el responsable de desenvolupament de negoci de Turisme de CaixaBank, Albert Pascual, “al 2022 es registra un increment generalitzat de la despesa en destinació respecte a 2019, encapçalada per França, amb un 32%, i seguida d’Irlanda, amb un 21%. En tercer lloc, hi ha el Regne Unit, amb un 17,7%. Holanda i Bèlgica sumen el 12%. Alemanya i Suïssa, semblants, amb el 2,4%”.

Enguany, hi ha hagut una modificació de la despesa internacional, depenent de l’origen, atès que l’any 2019 aquests valors els encapçalaven França, Regne Unit i Rússia, i, en quarta posició, Irlanda. Aquestes dades reforcen la fortalesa de Salou com a destinació que els darrers anys ha treballat el producte turístic i potenciat nous al·licients, com la gastronomia, el paisatge o el patrimoni històric.
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: