PUBLICITAT

Compres responsables pel Black Friday

per Consell Comarcal del Baix Camp, 19 de novembre de 2022 a les 09:24 |
Des de l'Oficina Comarcal del Consum del Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana del Consum es fa una crida a la ciutadania per informar sobre un seguit de recomanacions vinculades a les compres durant el període de rebaixes del Black Friday. Ex tracta d’una jornada de descomptes, tant en botigues presencials com a Internet, que se celebra el 25 de novembre, però que la seva aplicació s'amplia als dies anteriors i posteriors de la data en qüestió.

Si teniu la intenció de comprar aquests dies, s'aconsella fer-ho de forma responsable i meditada evitant les compres impulsives.


Recomanacions per evitar compres poc satisfactòries


  • Elaboreu una llista, d'acord amb el vostre pressupost, amb allò que necessiteu.
  • Compareu preus en diversos establiments i desconfieu de les ofertes molt atractives que trobeu a Internet, ja que podria tractar-se d'un engany, de productes falsificats, etc.
  • Controleu especialment la despesa amb targeta de crèdit i les compres finançades per a no sobreendeutar-vos.
  • Recordeu que els productes han de tenir la mateixa qualitat i garantia que tenien a preu no rebaixat.
  • Reviseu que els productes mostrin tant el preu original com el rebaixat, o bé el percentatge de descompte.
  • I tingueu en compte que la publicitat és vinculant, és a dir, obliga a complir tot el que s'hi anuncia.

Recomanacions per comprar en línia

  • A l'hora de comprar per internet, el més important és que escolliu un comerç electrònic que sigui segur i de confiança, és a dir, que ja conegueu o del qual en tingueu alguna referència per amics, familiars, etc.

  • No accediu a botigues virtuals des d’enllaços que us arribin per missatge o per correu electrònic. És més segur escriure directament l'adreça en el navegador, així evitareu accedir per error en dominis fraudulents.

Recomanacions per realitzar canvis o devolucions

  • Si compreu en establiments presencials, aquests no tenen obligació d'acceptar canvis o devolucions, sempre que el producte estigui en bon estat. Per tant, és preferible que us n'informeu abans.

  • Si l'establiment ofereix la possibilitat de fer canvis o devolucions, també ha d'informar de les condicions en què es podran fer: terminis, possibles excepcions, sistema de retorn dels diners.
Si voleu realitzar consultes o reclamacions us podeu adreçar a l'Oficina de Consum del Baix Camp, situada a la Plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d'atenció telefònica tots els dilluns de 9 h a 12 h trucant al 977 327 100, servei d'atenció per correu electrònic a l'adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9 h a 12 h, i dimecres i dijous de 9 h a 13 h amb cita prèvia.
Arxivat a:
El Camp
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: