1 de 10
COMERÇ

Ser-hi o ser-hi, aquesta és la qüestió

La regidoria d'Empresa impulsa accions formatives adreçades al petit comerç, per tal que aquest guanyi visibilitat a la xarxa

El consistori impulsa, a través de la regidoria d'Empresa, accions formatives per a la digitalització del petit comerç | Pexels
per Marc Busquets Obré, Reus, Catalunya | 2 de novembre de 2022 a les 08:00 |
La setmana passada, el centre cívic del Carme de Reus va acollir una sessió formativa adreçada al petit comerç, i centrada en l'ús de les xarxes socials per guanyar en visibilitat en l'entorn digital. És aquesta una de les línies d'acció que s'impulsen des de la regidoria d'Empresa i Ocupació de l'ajuntament de la capital del Baix Camp, liderada per Carles Prats. "Es tracta d'assessorar i acompanyar els establiments de proximitat en la creació d'una presència virtual, perquè pot suposar un impuls a les seves vendes", explica a Reusdigital.cat

Una relació "més directa" entre botiguer i client



La formació en qüestió va ser impartida per Marc Pedrós i Marta Cayuela. Van tractar, per als presents, quines poden ser les xarxes i eines més útils per difondre l'existència dels seus respectius negocis a Internet. En aquest sentit, una de les idees va apuntar a la "visibilitat" que pot guanyar un comerç de proximitat si aposta per digitalitzar-se. Tots dos formadors van exposar que l'ús de determinades plataformes fa possible una relació "més directa" amb els clients

No obstant això, tot i els "beneficis" que aporta la digitalització d'un negoci, Prats apunta que hi ha empresaris i comerciants que creuen "no tenir prou temps" per dedicar-lo a planificar i a executar una estratègia de presència a les xarxes socials. Pedrós i Cayuela, amb tot, van incidir en diverses ocasions en la "senzillesa" i la "rapidesa" vinculades a la creació de pàgines i perfils des d'on oferir productes i serveis a la clientela. La clau, van assegurar, és que "s'ha de ser" a l'entorn digital. 

Eines digital "senzilles, eficaces" i molt sovint "de franc"



Temps enrere, Reus Promoció i el Mas Carandell van cooperar per analitzar primer i després dinamitzar el petit comerç, en concret al barri del Carme. Aquella prospecció inicial va revelar que a la zona "hi havia pocs establiments amb presència a la xarxa". Aquesta pot crear-se amb un simple pas: l'obertura d'un espai a Google my business. Per als formadors, es tracta d'una eina "eficaç i gratuïta" que permet "oferir detalls molt concrets" de l'activitat que realitza una botiga per tal de "distingir-la" de la competència. 

En aquesta línia, Prats apunta que les iniciatives per dotar els botiguers d'aquests coneixements busquen precisament que "aprenguin a treure profit de les eines que tenen a l'abast, que molt sovint són de franc" i que contribueixen també a "modernitzar" la imatge d'un negoci. Pedrós i Cayuela van comentar igualment els beneficis que poden donar aplicacions com Instagram, ja que "pot usar-se d'una manera molt més dinàmica" que, segons com, un web empresarial genèric. 

Vendre en línia



I ara que el context derivat de la crisi sanitària ha potenciat (encara més) la venda en línia de productes i serveis, el petit comerç es troba tot havent de competir amb gegants que tenen recursos tecnològics "molt potents", segons Prats. Ara bé, de possibilitats per donar resposta a les noves necessitats dels clients "n'hi ha diverses". Els formadors es van centrar en WhatsApp business, que permet "millorar el temps de resposta" als contactes i que "és un ecommerce en tota regla". A partir d'aquí, el regidor recorda que si un petit vol "diferenciar-se", a la ciutat s'ha desenvolupat projectes "interessants" com Reus compra responsable, on s'ofereix el repartiment "ecològic" dels productes venuts. 

Prats destaca també que des de la regidoria, el consistori pot assessorar el petit comerç a l'hora d'accedir a programes com el kit digital, una iniciativa del govern central que subvenciona la implantació tecnològica a les pimes. Al mateix temps, el regidor apunta que les accions formatives es mantindran de cara al futur, en tractar-se d'un "projecte estratègic" de ciutat. 
 
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: