1 de 10
OPINIÓ

Ajuntament digital, Ajuntament multicanal

per Montserrat Flores Juanpere, Reus, Catalunya | 25 d'octubre de 2022 a les 16:48 |
Acabem d’aprovar la primera ordenança d’Administració Digital de Reus, que regula la dimensió digital de l’administració municipal i més específicament la relació digital entre l’Ajuntament de Reus i la ciutadania. Amb aquesta ordenança, l’Ajuntament de Reus evoluciona per oferir un millor servei a la ciutadania, ja que planteja que la relació digital de la ciutadania amb l’administració es basi en la simplificació, la transparència, la proximitat i el servei efectiu.

En un moment en què la nostra vida quotidiana té una important dimensió electrònica (per comunicar-nos, per treballar, per comprar lluny i a prop, per col·laborar entre persones i entitats…) és necessari també que ens puguem relacionar digitalment amb l’administració, amb les mateixes possibilitats i garanties que l’atenció presencial o telefònica. Més ben dit, amb més possibilitats encara, ja que el mitjà digital és més versàtil.

L’ordenança, que dona resposta a diversos dels objectius que ens vam plantejar en el Pla d’Acció Municipal 2019-2023 i va ser aprovada per unanimitat del ple, té com a base els drets de les persones en les seves relacions electròniques: neutralitat tecnològica, informació de qualitat, accessibilitat en forma i en llenguatge, dret a rebre informació i assessorament… No partim pas de zero, ja que l’Ajuntament de Reus té una llarga trajectòria, sovint reconeguda en àmbits especialitzats, en l’impuls de solucions tecnològiques per facilitar la vida a les reusenques i reusencs que s’hi relacionen i evitar visites innecessàries a les oficines, per tal que l’atenció presencial es preservi per a aquells casos realment necessaris.

Com totes les ordenances, aquesta norma municipal és la base a partir de la qual caldrà impulsar accions en àmbits concrets com la recaptació de tributs, l’atenció ciutadana o la participació. Per fer efectiva l'ordenança, en el proper mandat caldrà seguir digitalitzant tràmits de tot tipus. Caldrà seguir desplegant projectes de suport a la digitalització de la ciutadania com són des de fa mesos els Espais d'Aprenentatge Digital, els tutorials, les formacions a entitats i el proveïment de capacitació, equips i connexió a persones sense recursos.

Caldrà continuar impulsant eines específiques d’administració digital que s’afegeixin a la signatura remota i la representació electrònica, en què Reus ha estat ciutat pionera. I, com a aspecte més innovador, caldrà que l’Ajuntament creï serveis digitals predictius, que s’avancin a les necessitats de les reusenques i reusencs i proposin a cadascú solucions concretes en funció del seu perfil. Som en un moment d’impàs en l’atenció ciutadana.

L’impuls a l’atenció digital que planteja la nova ordenança anirà acompanyat de la millora en l’atenció presencial i la telefònica, sempre pensant en quin mitjà és més útil a les reusenques i reusencs.

Montserrat Flores Juanpere és regidora de Participació, Bon Govern i Serveis Generals de l’Ajuntament de Reus.
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: