1 de 10
POLÍTICA

«Bon dia, soc l'alcalde»

En el marc del seu programa de proximitat, el batlle Carles Pellicer visita el Mas Vilanova, el barri Monestirs i l'avinguda de La Salle

La regidora Caelles i el batlle Pellicer, durant la seva visita d'aquest dimarts al veïnat de Misericòrdia | MBO
per Marc Busquets Obré, Reus, Catalunya | 25 d'octubre de 2022 a les 13:30 |
En el marc del seu programa de proximitat Convivències amb l'alcalde, el batlle, Carles Pellicer, ha visitat el veïnat de zones com el Mas Vilanova o el passeig de Misericòrdia. Aquest matí de dimarts, amb la regidora de Relacions Cíviques, Montserrat Caelles, ha recollit les impressions del veïnat del terme. Aquest exposa necessitats sobre qüestions com la neteja de places i carrers o el soroll que poden arribar a fer algunes terrasses, de nit. 

Una manera "senzilla i directa" de "copsar la realitat" d'un barri



"Bon dia, soc l'alcalde". És la presentació de Pellicer quan pica l'intèrfon d'un bloc de pisos del passeig de Misericòrdia, justament quan algunes veïnes surten a comprar o a passejar el seu animal de companyia. "Com va tot, pel barri?", els pregunta l'alcalde. "És una manera senzilla i directa de copsar la realitat d'una determinada zona", argumenta el batlle, "ens dona molta informació" i "ens permet actuar si hi ha res que hagi de millorar", subratlla tot seguit. 
 

Pellicer i Caelles conversen amb dos veïns Foto: MBO


En aquest sentit, Pellicer exposa que sempre l'acompanya un component del seu equip per anotar totes les aportacions veïnals. "Després les tractem, les analitzem i abordem les que es poden fer", precisa. Moltes de les necessitats dels reusencs, assenyala, "són coses del dia a dia, però que són importants perquè també contribueixen" a fer "una ciutat millor". És l'hora del cafè de mig matí i pel passeig ja hi ha més gent. "Quan plou es formen tolls al carrer", comenta una veïna; per a una altra, les llambordes s'haurien de retirar i la via oberta al trànsit s'hauria d'asfaltar de nou. 

De bon matí fins després de sopar



L'atenció de Pellicer i Caelles no és només porta a porta; també s'interessen per la salut del comerç de proximitat. També hi ha emprenedors que, en veure'ls, surten dels seus negocis per presentar-se. És el cas dels responsables d'una corredoria d'assegurances, on intercanvien opinions sobre l'activitat econòmica a la capital del Baix Camp. Batlle i regidora visiten també la Fruiteria del passeig, així com altres establiments de la zona. "L'activitat és intensa. Ens hi posem ben d'hora, al matí, i la jornada l'acabem amb un sopar" en un restaurant del barri que s'estigui visitant durant les convivències. 
 

Pellicer conversa amb un veí per l'intèrfon de casa seva mentre Caelles xerra amb una veïna Foto: MBO


"Tres o quatre dies del mes els dediquem a aquestes visites als barris. Enguany ens queden dues tandes més. Aquestes són les desenes convivències que fem, i les gent les ha rebudes molt bé. Ens parlen d'allò que els interessa i a nosaltres ens ajuda. Crec en la proximitat, quan vaig arribar a l'alcaldia vaig dir que calia l'urna de vidre, per entendre'ns, i ser al carrer. I així ho faré fins l'últim dia", raona Pellicer. Com a titular de Relacions Cíviques, Caelles apunta que el programa de proximitat de l'alcalde "és un gran complement" a la tasca que es fa des de la seva regidoria per "mantenir un contacte freqüent i eficaç" amb les associacions

Dimecres a la tarda, de 5 a 7, tindran lloc les Converses amb l'alcalde al Mas Vilanova, seu del Centre de Normalització Lingüística, on Pellicer atendrà sense cita prèvia els veïns que s’hi apropin per recollir peticions, inquietuds i intercanviar impressions directament amb la ciutadania.
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: