1 de 10
POLICIAL

Els afectats per l'estafa de la instal·lació de plaques solars estudien una demanda conjunta

Els Mossos investiguen una quinzena de denúncies, de veïns de quatre comarques, contra els responsables de la companyia

Manuel Lucena i la seva parella, Maria Victòria Díaz, afectats per la presumpta estafa de Sunblitz Kraft. | Àlex Recolons/ACN
per Redacció, Tarragona, Catalunya | 23 d'agost de 2022 a les 16:26 |
Els afectats per la presumpta estafa de l'empresa alemanya Sunblitz Kraft estudien presentar una demanda col·lectiva. Segons ha pogut saber l'ACN, els afectats estan en contacte amb la Unió de Consumidors de Catalunya, que treballa per canalitzar els diferents casos en una causa conjunta. "Ens vam trobar a principis d'agost i al setembre tenim prevista una segona reunió", detalla Manuel Lucena, un dels afectats, i veí de Castellar.

Els Mossos d'Esquadra investiguen els responsables de l'empresa de plaques solars Sunblitz Kraft per haver estafat almenys una vintena de persones, segons els afectats. La policia catalana ha rebut des de principis d'estiu una quinzena de denúncies a municipis del Baix Camp, el Solsonès, el Vallès Oriental i el Vallès Occidental.

"Era una empresa alemanya que explicava que tenia 32 anys d'experiència, 100.000 instal·lacions, que tenia equips propis d'instal·ladors i que donava 25 anys de garantia en tots els elements", diu a l'ACN Damián Núñez, un altre dels afectats. "Un cop em van explicar el projecte, em van mostrar el tipus de plaques i vaig veure que tot eren primeres marques, em van convèncer", afegeix, en la mateixa línia, Lucena, que reconeix que en cap moment va desconfiar de la companyia.

Els diferents afectats consultats per l'ACN indiquen que van avançar diners o signar crèdits per la instal·lació de plaques solars, que mai no han arribat a tenir. Quan contacten amb la companyia els respon un dels administradors -que respon a les inicials M.J-, que els dona "excuses" per no entregar el material i els explica que "un dels socis ha marxat amb els diners", detallen els afectats.

"Deu ser la desena vegada que m'han dit que vindrien i no ho han fet"


Segons consta al Butlletí Oficial del Registre Mercantil, el 4 d'agost hi va haver canvis en la companyia i M.J. va ser nomenat com a administrador únic de Sunblitz Kraft. Així mateix, fins fa una setmana la pàgina web de la companyia estava en funcionament. "Fa tres setmanes vaig contactar amb ells i em van dir que vindrien a instal·lar-me les plaques. Aquesta deu ser la desena vegada que m'han dit que vindrien i no ho han fet", lamenta Núñez.

En total, els afectats calculen que la presumpta estafa supera els 100.000 euros. A través de les xarxes socials tots ells s'han posat en contacte i han creat un grup de WhatsApp, que a mitjans d'agost ja comptava amb 22 persones que asseguren haver estat víctimes de Sunblitz Kraft.
 

Plaques solars al sostre d'un habitatge de Cambrils. Foto: Ajuntament de Cambrils



Destrosses a la teulada i suplantacions d'identitat


A banda dels casos en què els clients no han rebut res per part de la companyia alemanya, també hi ha afectats que van rebre el material que no és el que van demanar o d'altres a qui se'ls va deixar la instal·lació a mitges, causant greus desperfectes a la teulada i goteres els dies de pluja. També n'hi ha d'altres que, tot i tenir la instal·lació, asseguren que la companyia no hauria complert el compromís fixat per contracte de tramitar els permisos d'obra i legalització o, fins i tot, casos que denuncien que han patit una suplantació d'identitat.

Lucena explica que Sunblitz Kraft els va suplantar la identitat per formalitzar el crèdit per instal·lar les plaques. Assegura que la seva dona només els va facilitar el DNI i una nòmina per fer un estudi financer per estudiar quina entitat li podia oferir millors condicions i de sobte va començar a rebre els primers rebuts. Se'n va adonar just tornar de vacances i la preocupació va anar en augment davant les dificultats de contactar amb l'empresa.

"Ens vam quedar a quadres perquè no havíem signat res", relata. "El banc ens va dir que sí, que tot estava en ordre i que tenien tota la documentació. A partir d'aquí vam demanar que ens enviessin la còpia del contracte amb les condicions i un certificat digital. En aquest apareixien les dades correctament menys el telèfon i l’adreça de correu electrònic que no eren nostres. Al trucar al telèfon sortia la bústia d’una tal Meritxell que, curiosament, era una de les gerents de l'empresa", denuncia. Els afectats asseguren que tenen casos de presumpta estafa a partir de l'octubre del 2020.
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: