TURISME

De Reus a Europa

Simulem el preu que pot tenir un vol des de l'aeroport de la nostra ciutat fins a destinacions com Brussel·les o Dublín

Imatge d'arxiu de l'aeroport de Reus | ACN
per Reusdigital.cat, Reus, Catalunya | 11 d'agost de 2022 a les 08:00 |
L'Aeroport de Reus té el repte, aquest estiu, d'igualar (o aproximar-se a) les xifres de vols i passatgers que es van registrar en el mateix període de 2019, l'últim abans de la irrupció de la pandèmia en les nostres vides i les restriccions que se'n van derivar. El fet és que la base de la capital del Baix Camp espera acollir unes 750.000 persones en l'actual exercici, segons va fer constar en el seu moment el director de l'equipament, Juan Crespo, en una jornada a la Cambra de Comerç. 


El cas és que, en l'actual temporada, l'Aeroport de Reus disposa d'una vintena de destinacions per als viatgers, tan sols una de les quals en territori dels Països Catalans, a Palma de Mallorca. La resta, doncs, són per desplaçar-se a l'estranger. La invasió russa d'Ucraïna i les sancions al respecte han tancat i barrat les portes a aquest públic a Reus i al territori, si bé són diverses les fonts que ja havien assenyalat anteriorment que la Costa Daurada ha estat rebent cada cop menys turistes d'aquest país. 

Més vols i seients cap al Regne Unit



Tampoc sembla, per ara, que els efectes del Brexit hagin suposat un cop especialment dur per a l'equipament de la capital del Baix Camp. De fet, la majoria de les connexions que poden fer-se des de l'aeroport de Reus són amb el Regne Unit. En conseqüència, també és on els viatgers poden optar a més oferta de places. Concretament, seran 321.093 els seients que s'oferiran fins a l'octubre (amb l'inici de la campanya a comptar des del passat març).

Són xifres que representen més del 62% del total de l'oferta de les companyies a les instal·lacions reusenques. Ara bé, de l'actual temporada en podem destacar també l'increment d'un 30% dels vols amb Irlanda respecte a l'any 2019, ja que enguany hi haurà 128.619 seients disponibles. Igualment s'ha incrementat lleugerament l'oferta dels mercats emissors amb connexions amb Bèlgica, els Països Baixos i Polònia. 


Ens acostem a la Mare de Déu d'Agost, jornada estival per excel·lència en què els allotjaments d'arreu són plens, i les oficines i els centres de treball són buits. Si encara esteu preparant les vacances, esteu de sort. Hem volgut simular el preu al qual podria ascendir la compra d'un vol per a dues persones a diverses de les destinacions continentals accessibles des de l'aeroport de Reus. Tot seguit n'exposem els principals resultats, per a la vostra informació. Tingueu present, però, que les xifres que precisarem a continuació són variables, en funció dels operadors aeris i dels hotels. 

Brussel·les


Si fem una cerca per volar de Reus a l'aeroport de Charleroi, amb Ryanair, el preu dels passatges per a dues persones (amb l'anada el 16 d'agost i la tornada el 20) és de 333,48 euros per cap (la simulació es va fer l'1 d'agost, al web de la companyia). El trajecte és d'unes dues hores de durada. Un cop a Bèlgica, i per desplaçar-se a Brussel·les, el més òptim és optar per l'autobús. Trobaríeu la parada a la terminal de sortides de l'aeroport, ben senyalitzada, i el viatge (l'arribada és a la gare du Midi) s'allargaria uns 45 minuts. En surten cada mitja hora, aproximadament, i el preu del bitllet oscil·la entre els 14 i els 17 euros (en funció de si es compra en línia o a l'aeroport). 

Si la simulació a Booking.com la fem per copsar quins poden ser els preus d'un allotjament més cèntric de la capital belga (a menys d'un quilòmetre de la Grand Place), el Maxhotel del número 107 del boulevard Adolphe Max ens ofereix tres nits en una cambra doble per 312 euros. 

Un cop a la ciutat, de possibilitats d'oci i lleure n'hi ha diverses. La seva privilegiada ubicació, i la magnífica xarxa ferroviària del país fan possibles excursions a Bruges, Anvers, Malines, o Namur, entre moltes altres. A Anvers, per cert, hi ha un establiment anomenat Cafe de Reus a la Grote market.


Es dona la circumstància que, des de l'aeroport de Reus, una altra companyia ofereix la connexió amb Brussel·les: TUI Belgium. En aquest cas, els vols per a dues persones (l'anada l'11 d'agost i la tornada el 14, amb la recerca feta al web de l'operadora) surten per 279,98 euros per passatger. Quant a les connexions amb la ciutat, la base de Zaventem és més a prop de la capital i compta amb busos i tren per fer el trajecte. 

Dublín



Altre cop usarem Ryanair i el seu web per simular el viatge de Reus a Dublín. La capital irlandesa és una de les destinacions més atractives de les disponibles a la base de la capital del Baix Camp. Si les dates del viatge són el 19 d'agost (l'anada, a les 3 de la tarda) i la tornada el 24 (a les 8 del matí), el preu per persona (dos passatgers) és de 325,98 euros (la recerca es va fer el 2 d'agost). 

Un cop a l'aeroport dublinès, el mitjà de transport per accedir a la ciutat serà l'autobús. Hi ha diverses línies a l'abast, tals com Aircoach, Airlink i Dublin Bus. Aquesta última és econòmica, si bé fa força parades pel camí (el trajecte s'allarga uns 45 minuts). Les línies 16 i 41 cobreixen l'itinerari. 

Quant a l'allotjament, les dates fan que tota habitació sigui de preu notablement elevat. Al centre, el Hazelbrook House B&B ofereix les cinc nits en una cambra doble per 873 euros (segons Booking.com).

I un cop a Dublín, què? De possibilitats, com en el cas de Brussel·les, n'hi ha de diferents. Un must és la visita a la fàbrica de Guinness, o fer un tomb per Phoenix park. Perdre's per Temple Bar o anar a trobar el monument i la casa d'Oscar Wilde són tan sols alguns dels atractius d'aquella càlida capital europea. 

Eindhoven



Provem una tercera destinació per fer una escapada estival. També a través del web de la companyia Ryanair busquem vols per a dues persones amb sortida des de Reus i arribada a Eindhoven, als Països Baixos. Si marxem de la capital del Baix Camp el dia 21 d'agost (a dos quarts d'1 del migdia) i hi tornem el 25 (abans de les 10 del matí) el preu és de 224,98 euros per cap (la simulació es va fer el 2 d'agost). El trajecte és d'una mica més de dues hores. 

Un cop a l'aeroport holandès, el camí cap a la ciutat el podríeu fer en autobús. Les línies 400 i 401 són les indicades (van cap a l'estació central, i el 401 fa més parades). El trajecte és d'uns 25 minuts. D'Eindhoven a Amsterdam, en tren (no arriba a l'hora i mitja de viatge), els trens surten amb molta freqüència des de les respectives estacions centrals. 

Pel que fa a l'allotjament a Eindhoven, els hotels del centre són força cars, en aquest període de les vacances. Al número 7 de Markt, el Queen hotel (de tres estrelles) ofereix una cambra amb un llit doble per 385 euros (sense els àpats inclosos). 

Com en el cas de Brussel·les, la situació d'Eindhoven i les dimensions del país faciliten excursions i sortides arreu, en transport públic. No obstant això, la ciutat és molt atractiva i els turistes en destaquen l'oferta en art, disseny i cultura. L'antiga fàbrica de Philips (ara, un museu), o l'estada a l'Stratumseind (la via dedicada a l'oci més llarga d'Holanda) són tan sols dos dels seus molts atractius. La casa del disseny n'és un altre, i el Downtown Gourmet Market (amb parades de menjar d'arreu del món) és l'ideal per als amants de la gastronomia. 

I de cara a l'hivern?



Ja se sap que viatjar en ple mes d'agost, si els vols s'han agafat amb poca previsió, pot resultar força car. El moment òptim per reservar un vol intern és entre 28 i 35 dies abans de viatjar, segons el setè informe anual d'Expedia i Airlines Reporting Corporation. Es calcula que les aerolínies comencen a incrementar el preu d'aquesta mena de trajectes des de 21 dies abans de la data de sortida. En canvi, per als trajectes internacionals cal més planificació.

Per volar a un altre país, l'estudi recomana reservar els viatges amb tres o quatre mesos d'antelació, ja que els preus comencen a pujar notablement 28 dies abans de la sortida.

 
S'ha dit sovint, des del territori, que un dels reptes per dinamitzar l'activitat a l'aeroport de Reus passa per desestacionalitzar-ne els vols, és a dir, que també hi ha hagi oferta en temporada baixa. Les xifres que s'assoleixin un cop siguem al setembre determinaran fins a quin punt la recuperació de les dades precovid s'està produint. 
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: