POLÍTICA

El PSC exigeix al govern una «solució acordada» per evitar la vaga de Reus Net

Martín insta l'equip de l'alcalde Pellicer a "seure" a l'empresa per "donar resposta" a les demandes de la plantilla

per Marc Busquets Obré, Reus, Catalunya | 30 de juny de 2022 a les 12:18 |
Una imatge d'arxiu de la presentació, a finals de 2021, dels nous vehicles del servei de recollida de la brossa a Reus | Reus.cat
El PSC ha carregat contra l'actitud del govern municipal en el conflicte entre l'empresa que presta el servei de la recollida de residus, Reus Net, i els representants dels seus treballadors, a les portes de la convocatòria de vaga d'aquests (del 4 al 7 de juliol, si no s'arriba a un acord). En roda de premsa, el portaveu socialista Andreu Martín ha lamentat la "manca de valor" de l'equip del batlle Carles Pellicer de seure a tractar la situació amb les parts a la recerca d'una solució. "Tots sabem que la plantilla està mal retribuïda", ha subratllat. El líder de l'oposició ha apuntat que el contracte actual és "low cost". 


Martín ha iniciat la seva intervenció tot advertint que si la vaga tira endavant (dimarts hi va haver un intent de mediació que no va prosperar), "a Reus tindrem un problema" si del que es tracta és de "tenir una ciutat saludable". "I si la volem saludable, l'hem de tenir neta; i per tenir-la neta bé que tenim un contracte amb l'empresa corresponent, el de més alt valor econòmic de l'ajuntament", ha argumentat. 

"Quasi un any després, res ha canviat"



En aquesta línia, el socialista ha volgut recordar que abans de la licitació (i l'assignació del contracte actual) es va haver de fer un pròrroga de tres anys, i que "només" dues empreses (Fomento de construcciones y contratas i UTE Valoriza-Romero Polo) es van presentar al concurs plantejat temps enrere. "Ja llavors vam expressar els nostres dubtes sobre el contracte, però vam fer confiança al govern", ha assegurat Martín. Aquest ha advertit que "no estan arribant els nous vehicles" compromesos (31, segons els seus càlculs) i que "no s'ha millorat la situació laboral" dels professionals del servei. 

"Als treballadors se'ls deia que amb l'entrada en vigor del nou contracte les coses millorarien, a nivell material i retribitiu", ha dit, per afegir que "quasi un any després, res ha canviat i el contracte ha resultat insuficient per donar resposta" a les "necessitats" de la plantilla de Reus Net. Per tot plegat, Martín ha assenyalat que la "postura del govern ens sembla greu", en entendre els socialistes que aquest "s'ha posat de costat" en el desenvolupament del conflicte entre l'empresa i els treballadors. "Exigim una solució acordada, i que hi hagi millores materials i laborals", ha reclamat. 

El contracte de la brossa "és insuficient"



Tot assenyalant que de confirmar-se la vaga "jo no voldria un llegat com aquest, si fos al govern", Martín ha censurat la "incapacitat del consistori d'assumir el lideratge necessari" per implicar-se en les negociacions a la recerca d'una sortida satisfactòria per a les parts. "L'Ajuntament de Reus s'ha adonat que té entre mans un contracte insuficient, i no vol afrontar el fet de seure amb l'empresa, perquè això suposaria reconèixer un fracàs", ha conclòs. 

Dies enrere, els representants dels treballadors de Reus Net van anunciar una convocatòria de vaga de la plantilla entre els dies 4 i 7 de juliol. Segons el comitè d’empresa, tot plegat ha sortgit arran del plec de condicions del nou contracte. A través d'un comunicat es va exposar que la "direcció de la companyia no ha proposat cap oferta que s’ajusti a les reivindicacions dels treballadors, que demanen un increment salarial" del 4%, enguany, i del 3% per al 2023. L'Ajuntament de Reus va apuntar llavors que "les relacions salarials corresponen estrictament a l'empresa i els treballadors" i que "el consistori només regula la seva relació amb l'empresa en base a la prestació de serveis".
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: