AEROPORT DE REUS

L’aeroport de Reus preveu superar els 750.000 passatgers el 2022

Segons el seu director, Juan Crespo, “tot i que hi ha menys rutes i destinacions que el 2019, es pot dir, amb prudència, que és l’any de la recuperació”

per Joel Medina, Reus, Catalunya | 22 de juny de 2022 a les 11:46 |
Una imatge d'arxiu de l'aeroport de Reus, el passat estiu | ACN
L’aeroport de Reus espera, aquest any sí, poder apropar-se als números prepandèmia. Recordem que, l’any 2019, es van registrar 1.046.062 passatgers. El director de la base de la capital del Baix Camp, Juan Crespo, ha comentat que enguany la previsió és d’arribar als 750.000 passatgers, “i fins i tot poder superar-los”.

Menys rutes i destinacions que el 2019



Enguany, l’aeroport reusenc té 38 rutes, nou menys que el 2019; i 23 destinacions, quatre menys. Són 15 al Regne Unit, tres a Irlanda (amb la capital Dublín com a destinació estrella), dues a Bèlgica i una a Polònia, a Palma de Mallorca i als Països Baixos. “Tot i tenir menys rutes i menys destinacions, per tant, menys seients oferts, es vol recuperar l’afluència de passatgers d’abans de la pandèmia”, ha explicat.

A més, segons Crespo, “en alguns punts, els ingressos són superiors tot i tenir menys passatgers”. En conseqüència, a l’aeroport de Reus s'espera que el 2022 sigui l’any de la recuperació. Els objectius principals són la recuperació de l’operativa i tràfic de passatgers anterior a la Covid-19, la consolidació i ampliació de les destinacions nacionals i internacionals, la millora de les connexions terrestres a partir de la inversió de 9,4 milions d’euros per a la construcció d’un parc fotovoltaic de 12,5 MW i 30.000 panells, i de la construcció de l’estació intermodal, la qual l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha qualificat de “bàsica per unir els aeroports catalans”.

Factors de risc



Davant d’aquests propòsits, Crespo ha argumentat que “hi ha tres factors que fan respecte i que poden perjudicar: la crisi d’Ucraïna, el preu creixent del combustible i un possible rebrot de la pandèmia”. Quant a la crisi del Brexit, s’ha explicat que enguany ha quedat "difuminada": “Els britànics han vingut com si no existís el Brexit”, ha celebrat.
 

Crespo (al centre), ha comentat les previsions de l'aeroport reusenc per enguany Foto: Joel Medina


“Hi ha molta gent que viu d’esquena a l’aeroport”, ha dit després, tot afegint que “una de les grans finalitats també és donar visibilitat a l’aeroport de Reus”. En la mateixa línia i en paraules del president de la Cambra de Comerç de Reus, Jordi Just, “no es coneix l’aeroport, la gent no sap on pot anar, i, per tant, l’hem de vendre millor”.

Per fer-ho, un dels reptes que s’ha plantejat és el de diversificar les línies de negoci actuals i poder desestacionalitzar l’arribada de turistes. “L’aeroport és el primer que pateix no tenir vols a l’hivern, però hem apostat per un turisme familiar i s’ha de treballar per la desestacionalització”, ha puntualitzat Crespo.

Per fer-ho, un dels reptes que s’ha plantejat és el de diversificar les línies de negoci actuals, ja que actualment es depèn del Regne Unit en un 85%. També s’ha plantejat el fet de poder desestacionalitzar l’arribada de turistes. “L’aeroport és el primer que pateix no tenir vols a l’hivern, però hem apostat per un turisme familiar, gairebé un 90% dels passatgers són famílies, i s’ha de treballar per la desestacionalització”, ha puntualitzat Crespo.

També ha dit que l’arribada de nous públics dependrà, a més, dels atractius turístics de la zona, com per exemple PortAventura i Ferrari Land: “Van significar un punt d’inflexió en el seu moment, com ho pot significar ara el projecte de Hard Rock, que pot aportar uns altres tipus de visitants”.

"Problemes" amb la Taula Estratègica



“La Taula Estratègica no funciona perquè només pensa en el turisme, i hem de pensar també en el món empresarial, que també necessita vols”, ha criticat Just. El president ha anunciat que la plana major d’Aena visitarà la Cambra de Comerç de Reus el 14 de setembre, i també ha demanat que les institucions i els agents econòmics del territori “haurien de poder assessorar o ajudar”.

Al seu torn, Crespo ha recordat que el de Reus serà el segon aeroport del grup II d’Aena que rebrà una major inversió, amb 20,8 milions d’euros.
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: