Aquesta informació es va publicar originalment el 24 de juny de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Programa d'actes d'aquest Sant Joan en el marc de Sant Pere 2022
- A dos quarts de 7 de la tarda, al PARC DEL MAS IGLÉSIAS, espectacle de titelles de Galiot Teatre amb En Bernat el Pescador.
- A dos quarts de 7, des de la CASA RULL, sortida de la cercavila del Canó de les Festes.
- A la mateixa hora, a la PLAÇA DE PRIM, actuació de l’Esbart Santa Llúcia, que ens oferirà una exhibició de dansa tradicional catalana.
- A les 7, pels CARRERS DEL CENTRE,
cercavila del Bou de Reus amb el Grup de Tabalers del Bou de Reus amb motiu de la Diada dels Països Catalans.
- A dos quarts de 8 del vespre, a la PLAÇA DEL MERCADAL,
ballades dels gegants i la Mulassa com a inici de la festa de la ciutat, amb l’acompanyament musical de Metralla. - A dos quarts de 8, a l’AJUNTAMENT, obertura de portes del saló de plens per assistir al pregó acompanyada musicalment pels Ministrers de Reus.
- A les 8, al SALÓ DE PLENS DE L’AJUNTAMENT,
Pregó de la Festa Major, a càrrec d’Alba Sotorra, directora i productora independent. En finalitzar, lliurament del Tro de Festa 2022. Durant el pregó es repartirà la postal de la Festa Major, número 48, protagonitzada en aquesta ocasió pels Cóssos. Quan s'acabi el pregó, es farà la Crida a la Festa des del balcó de l’Ajuntament, amb l’acompanyament musical dels Ministrers de Reus. Llavors s’encendrà la
primera TRONADA. Seguidament, des del campanar, Toc General de Festa que anuncia l’inici de la Festa Major. En finalitzar la Tronada, la pregonera iniciarà la Cercavila del Masclet amb el primer tast, des de la PLAÇA DEL MERCADAL.
- A dos quarts de 10, a la PRIORAL DE SANT PERE, tradicional concert de Festa Major de l’Orfeó Reusenc, que ens oferirà un repertori de diferents estils i autors.
- A les 10 de la nit, a LA PALMA, 24a Trobada d’Havaneres, amb l’actuació dels grups de la ciutat Les Veus de Reus i Sopa de Peix. Degustació de rom cremat per a tothom.
- A les 10, al PARC DE LA FESTA,
Barraques de Festa Major, amb Sorigen, Dr. Prats i Jazzwoman.