FERROCARRIL

Els usuaris de Renfe, obligats a ser pacients a l'espera que retirin el tren accidentat a Vila-seca

Els combois regionals circulen per via única i això alenteix la marxa entre Tarragona i Cambrils

per Josep Maria Llauradó, Vila-seca | 13 de juny de 2022 a les 11:36 |
El tren de passatgers que es va accidentar aquesta passada nit a Vila-seca. | Josep M. Llauradó
Viatgers armats de paciència i curiosos fent fotografies amb el mòbil. Aquest és el panorama d'aquest dilluns al matí a Vila-seca, al lloc de l'accident d'aquesta passada nit entre dos trens, a escassos metres de l'estació del municipi. Els 29 ferits que va deixar aquest succés ha generat força expectació no només entre els veïns sinó també per als mitjans de comunicació, que s'hi han desplaçat per fer connexions en directe. Mentrestant, agents de seguretat d'Adif vigilen que ningú no s'apropi a cap dels dos combois aturats des d'ahir a les 9 de la nit.



Per ara es desconeix quant trigarà Adif a retirar el vehicle de la via. Els trens de l'R-14, R-15 i R-16 van amb retard a causa de l'obligatorietat de fer-se servir en el tram entre Cambrils/Reus i Tarragona la via única. La botzina del tren que surt o que entra a l'estació de Vila-seca és una mostra del neguit que tenen els maquinistes per no repetir un succés com el d'ahir. Segons les primeres informacions, i a l'espera de la investigació dels Mossos d'Esquadra i de la mateixa Adif, un tren de mercaderies de FGC es va estavellar en contra direcció amb un tren regional, a causa de saltar-se el semàfor després d'un error en els frens.

De moment, Adif, Renfe i la Generalitat demanen paciència. L'estació de Vila-seca ha de ser precisament en un futur un node ferroviari al Camp de Tarragona, un cop es posi en marxa el nou disseny d'infraestructures planificat tant per la Generalitat com per l'Estat. L'accident, que ha obligat a traslladar 21 persones a centres sanitaris, 6 d'ells en hospitals amb pronòstic greu, obliga alhora a replantejar l'entramat actual. La delegada Teresa Pallarès ja ha fet declaracions aprofitant el dia d'avui per reclamar més inversió estatal. Per la seva part, Antonio Carmona, portaveu de Renfe, ha demanat esperar a la investigació policial.


 

El tren de mercaderies accidentat aquesta passada nit a Vila-seca. Foto: Josep M. Llauradó


Llogada a Cargometro


La locomotora de Ferrocarrils accidentada està llogada a l'empresa Cargometro, participada en un 51% per FGC i l'altre 49% per Captrain. En el moment de la col·lisió, la màquina, propietat de FGC, tornava de fer un manteniment de perfilat a les seves pròpies rodes, un procés que duu a terme periòdicament per fer front al seu desgast. Segons han explicat fonts de FGC, els trens de mercaderies que operen amb Cargometro ho fan sota la llicència ferroviària i el certificat de seguretat de Captrain, empresa a la qual també pertanyen els maquinistes. D'altra banda, FGC també ha afirmat que per treure més conclusions del sinistre cal disposar de tota la informació de la investigació.

Cargometro té un contracte des del 2010 per al transport de components de vehicles per a la Seat, entre les instal·lacions de Zona Franca i Martorell. Per això, lloga el material mòbil a Ferrocarrils d ela Generalitat i encarrega a Captrain la circulació de trens i la seva conducció, maniobres, gerències i administració de la societat. En una piulada el cos policial ha explicat en una piulada aquest dilluns al matí que ha activat els drons per fer una inspecció al lloc on es va produir l'accident.
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: