Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de juny de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El
Port de Tarragona ampliarà la línia d’atracament a la
dàrsena auxiliar del
moll de Cantàbria amb l’objectiu de
concentrar l'amarratge de les embarcacions auxiliars en aquest mateix punt on actualment hi ha un atrac metàl·lic, però que no té les dimensions suficients per encabir-ne més.
Els treballs consistiran en la construcció de
quatre plataformes d'atracament i amarratge que s'uniran frontalment entre si per formar una línia d'atracament contínua de
45 metres lineals, destinada a les llanxes ràpides. A més es reforçarà la plataforma existent amb unes bigues per augmentar la mida dels vaixells que puguin atracar a la plataforma, i així resistir correctament els esforços d'atracament i amarratge.
Paral·lelament s'habilitaran dues
noves torretes per a l'atracament i el servei d'amarratge de les embarcacions, així com per a altres embarcacions relacionades, amb
subministrament elèctric que es realitzarà des d'un nou quadre elèctric, instal·lat al costat de l'existent.
Per aquesta intervenció l’Autoritat Portuària de Tarragona compta amb un pressupost de
457.245 euros (IVA exclòs) i té previst estigui enllestida en quatre mesos un cop comencin les obres.
Moll de Cantàbria
Al Moll de Cantàbria del Port de Tarragona s'hi duen a terme càrregues i descàrregues de vehicles, càrregues de projecte, pasta de paper o animals vius. Aquest moll té una ubicació estratègica per estar molt proper a la
terminal intermodal de la Boella, fent molt fàcil i ràpid l’intercanvi de transport, de marítim a terrestre o en direcció oposada. Serà el moll més proper a la futura
Zona d’Activitats Logístiques que es posarà en funcionament en els propers anys. En total compta amb
1.018 metres de longitud entre el propi moll i la seva prolongació amb un calat que va dels 12 al 16 metres.