aigua

El 91,6% dels usuaris domèstics d’Aigües de Reus considera «satisfactori» o «molt satisfactori» el servei

Són els resultats d'una enquesta en què el 65,3% dels veïns preguntats diu que opta per comprar aigua embotellada

per Reusdigital.cat, Reus, Catalunya | 24 de maig de 2022 a les 10:57 |
Una aixeta d'aigua corrent | ACN
Un 91,6% dels usuaris domèstics d’Aigües de Reus considera “satisfactori” o “molt satisfactori” el servei rebut al llarg de 2021. Aquesta és una de les conclusions que es desprenen de l’enquesta que l’empresa municipal du a terme anualment entre els usuaris per valorar el servei d’aigua. Alhora, l’enquesta "confirma tendències que, fins ara, han estat difícils de capgirar, com ara l’alt percentatge de reusencs i reusenques que segueix optant per beure aigua embotellada", segons s'ha destacat en un comunicat, aquest dimarts.

A la resposta “Quin és el seu grau de satisfacció general?”, un 89 % dels usuaris afirma que és “satisfactori” i un 2,6% que és “molt satisfactori”. Aquestes dades encaixen "plenament" amb els resultats obtinguts els anys anteriors, que el 2020, la xifra va ser lleugerament inferior, en situar-se en un 90,7%. De fet, aquest percentatge ha anat creixent progressivament des de l’any 2016, quan la xifra va ser del 85,6%.

La satisfacció general dels usuaris "també es fa evident" en relació a altres paràmetres estudiats. Un 89,7% dels usuaris afirma que “la factura és clara i entenedora”. Aquest percentatge creix, la qual cosa es relaciona amb el servei que es presta mitjançant l’Oficina Virtual, i on ja hi ha operatius 18.403 usuaris. Es tracta d’una xifra que ha anat en augment des de fa dos anys, coincidint amb l’inici de la pandèmia de la Covid-19.

Aquests 18.403 usuaris representen el 36,55% dels contractes que té l’empresa municipal d’aigua: un total de 50.350. Pel que fa a les interrupcions del subministrament al llarg de 2021, un 80% dels usuaris afirma que no en va registrar cap. Entre els que sí van patir alguna incidència, un 78% recorda que "va ser informat prèviament per part de l’empresa, mitjançant senyalització, cartells o mitjans de comunicació". D’aquí que l’atenció al ciutadà sigui un dels aspectes d’Aigües de Reus força ben valorat, amb un 79,3% dels enquestats que manifesta que va ser atès de manera “adequada” o “molt adequada”, segons s'ha subratllat des de l'empresa. 

D’altra banda, una de les tendències que l’enquesta confirma és l’encara baix percentatge de reusencs que utilitzen l’aigua de la xarxa per beure. Tot i que un 56% considera que el sabor de l’aigua és “satisfactori”, un 65,3% dels enquestats opta per comprar aigua en ampolla. És per això que des d’Aigües de Reus, "un cop més, s’insisteix a animar a la ciutadania a utilitzar l’aigua de la xarxa per beure després que, els últims anys, s’hagin implantat moderns processos de tractament i millora que doten l’aigua de major qualitat, especialment pel que fa a les seves característiques organolèptiques, és a dir, gust, olor i color", s'ha explicat.

Pel que fa a altres consideracions de caràcter general, els usuaris (igual que en anys anteriors) segueixen mostrant un "important desconeixement" sobre el consum d’aigua. Per exemple, un 91,3% confessa no saber, "ni de manera aproximada", la quantitat d’aigua de xarxa que consumeix al seu domicili. En canvi, un 76,7% sí que afirma saber “el cost aproximat” de la seva factura, i un 90,3% és plenament conscient de la periodicitat amb la qual rep la factura. 
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: