Aquesta informació es va publicar originalment el 19 de maig de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La
geocerca és el recurs que ha utilitzat l’estudiantat de
primer del
grau d’Infermeria del
Campus Terres de l’Ebre per endinsar-se en l’assignatura de
Salut Pública i Educació per a la Salut. Es tracta d’un
joc a l’aire lliure de
cerca de tresors, que cal trobar fent ús de dispositius
GPS a partir de pistes.
Les proves tractaven temes com la contaminació acústica, la interculturalitat o els espais verds
Els estudiants van recórrer els carrers de
Tortosa amb l’objectiu de localitzar set pistes, amb les quals van resoldre preguntes sobre la contaminació acústica, la interculturalitat o els espais verds i la seva afectació sobre la ciutadania. Una cinquantena d’alumnes hi van participar i van obtenir “molts bons resultats” perquè “es van assolir els conceptes i al mateix temps van practicar
exercici físic”, ha dit el
professor del Departament d’Infermeria,
Gerard Mora.
L’estudiantat es va dividir en equips de sis persones, que van recórrer
més de 2,5 quilòmetres per trobar totes les pistes. Tots els equips havien de descobrir els tòtems, respondre les preguntes fent ús del codi QR de cada pista i tornar a l’aula en el menor temps possible. Els tòtems s’amagaven en espais transitats com ara parades d’autobús o en indrets icònics de la ciutat de Tortosa, com la inscripció de l’Ordre de l’Atxa al castell de la Suda.
Es tracta d'un joc basat en el "geocaching" adaptat al temari
També van haver de resoldre problemes relacionats, per exemple, amb la
salut ambiental. “A l’avinguda de la Generalitat, una de les principals, van haver de mesurar la contaminació acústica. Ells mateixos van poder comprovar com els índexs de soroll eren superiors als que marca la normativa de l’Organització Mundial de la Salut”, ha detallat Mora. “Volia que l’assignatura fos molt tangible, de manera que
els alumnes passin de la teoria a la pràctica”, ha assegurat. Aquest va ser el motiu pel qual Mora va preparar aquesta pràctica, inspirant-se en la idea original del geocaching i adaptant-la al temari de l’assignatura.
L’objectiu és repetir aquesta activitat el curs vinent i, a més, portar-la a altres assignatures del grau d’Infermeria. “Ens serveix per practicar el temari d’una manera molt més dinàmica i entretinguda”, ha valorat positivament el professor, que referma l’objectiu del Departament d’incloure noves metodologies i tecnologies en l’aprenentatge.