Aquesta informació es va publicar originalment el 17 de maig de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’Ajuntament de Reus ha assolit
xifres rècord de tramitació electrònica amb 1,4 milions de serveis online durant l’any 2021. Aquest augment dels processos en línia ha suposat també un rècord en l’estalvi econòmic, amb 5,2 milions d’euros estalviats en conceptes de desplaçaments i recursos invertits.
S'ha finalitzat el procés de modernització de la plataforma electrònica
Coincidint amb el Dia d’Internet, aquest dimarts 17 de maig, el consistori ha anunciat que
ha posat fi al procés de modernització de la plataforma d’atenció electrònica, d'acord amb el Pla d’Acció Municipal Reus 2019-2023. La modernització facilita als usuaris poder fer els tràmits a través del mòbil i poder accedir a la “carpeta” de forma més àgil. Poder fer els procediments de forma electrònica suposa un
estalvi en els desplaçaments, en el temps i en el paper, a més d’agilitzar els processos.
L’Ajuntament de Reus, també, ha estat entre els quatre millors consistoris catalans pel que fa als serveis electrònics, segons la classificació del consorci Administració Oberta de Catalunya. Des del 2018 fins al 2021,
ha passat d’atendre un 13% dels tràmits de manera electrònica a fer-ho en un 75%.
La
Carpeta Ciutadana, com a canal de relació entre la ciutadania, les empreses i entitats amb l’Ajuntament, també queda reflectida en l’evolució dels indicadors.
Si el 2018 es van registrar 12.767 accessos, el 2021 se’n van registrar 64.859. En relació als serveis electrònics més habituals, destaquen l’increment de volum durant el 2021 de la documentació electrònica, la signatura electrònica, els expedients electrònics i les notificacions telemàtiques, entre altres; amb un volum total d’1,4 milions de serveis en tot l’any.