Música

La Fira de Música Emergent i Familiar de Vila-seca tanca edició amb 9.000 persones en una cinquantena d'actuacions

El certamen pretén consolidar el vessant professional i alhora, ser un "aparador representatiu" de l'escena musical

per Reusdigital.cat, Vila-seca | 8 de maig de 2022 a les 14:57 |
El grup Maio ha estat un dels protagonistes del cartell del FIM de Vila-seca aquest dissabte a la tarda | ACN
La Fira de Música Emergent i Familiar de Vila-seca tanca una nova edició amb èxit de públic. Segons l'organització, 9.000 persones han assistit al certamen, que ha programat una cinquantena d'actuacions en tres dies. El director artístic de la FIM, Martí Marfà, ha assegurat que la fira té un doble vessant, musical i professional.

Unes 400 persones vinculades al sector cultural s'han acreditat per participar en activitats com speed meetings i sessions de pitching. Pel que fa a les propostes musicals, el 65% han estat grups liderats per dones. La feminització del cartell és un dels reptes que Martí s'havia marcat quan va assumir-ne la direcció.

"Som una fira pública, actuem de prescriptors per a altres programacions", ha insistit Martí.

Després de tres dies de música ininterrompuda, The Tyets ha estat el grup encarregat de tancar l'edició 2022 de la Fira de Música Emergent i Familiar de Vila-seca. Ho ha fet amb un format familiar des de l'escenari del Castell de Vila-seca, on s'ha reunit un públic jove i infantil. El grup mataroní ha presentat el seu darrer disc, 'Animalari Urbà', on els poemes d'Enric Larreula prenen vida de la mà de bestioles de tota mena i a ritme de trap, reggaeton i música urbana.

Aquesta ha estat una de les 37 propostes emergents i familiars que han pujat als set escenaris ubicats en diferents punts del municipi. En aquesta edició, fins a 600 projectes es van presentar a la convocatòria artística, que finalment s'ha traduït en un cartell d'una quarantena de grups i mig centenar d'actuacions en directe. La programació també ha inclòs una desena d'estrenes que s'han donat a conèixer durant la fira. Pel director artístic de la FIM, Martí Marfà, es tracta d'un "esdeveniment de país" que alhora està arrelat al Camp de Tarragona. En aquesta línia, Marfà ha defensat que la programació es fa pensant en una representació del territori de qualitat.

Unes 4.000 persones més que l'edició anterior



Fins a 9.000 persones han assistit en algun dels 24 concerts de grups emergents i les 25 actuacions de projectes de música familiar, el que representa 4.000 persones més que en l'anterior edició de represa. Per la seva part, els espectacles en espais interiors van penjar el cartell de complet. Entre el públic, el perfil familiar ha predominat, però també s'ha registrat un perfil jove. És el cas del Cesc Oliva, un jove reusenc que ha gaudit de les actuacions que ha ofert la fira durant tot el cap de setmana. "Comencem a les 12 i anem als concerts que vagin sorgint, de fet aquesta és la idea del festival, venir i deixar-se endur per les propostes musicals", ha assegurat a l'ACN.

La fira però, també dona un pes especial al vessant professional i per això, enguany s'han tornat a organitzar activitats pensades especialment per a les persones vinculades a aquest àmbit. En aquesta edició s'han superat les 400 acreditacions professionals, un 15% més que l'any anterior. Així, s'han fet 120 speed meetings amb una vintena de programadors i una vuitantena de mànagers, companyies i artistes. També s'han fet 36 mentories exprés per a grups sense mànager i s’han presentat 30 agències en les sessions de pitchings. Una aposta que ha estat ben rebuda pel sector, tal com ha destacat Laia Cubells, mànager d'Speed Music. "Aquests formats són molt útils perquè els programadors poden veure les propostes de música emergent en directe durant 45 minuts, és més fàcil arribar-hi a través d'un vídeo, aquí poden vibrar amb cada projecte", ha assegurat Cubells.

La Fira de Música Emergent i Familiar de Vila-seca recupera embranzida en la represa del certamen, després que durant cinc anys no se celebrés. L'any passat, el festival va renéixer i Martí Marfà va assumir-ne la direcció artística amb el repte de proposar una programació amb un marcat accent femení. Enguany, el 65% de les propostes que han pujat a l'escenari eren liderades o formades per dones, una aposta amb la qual Marfà pretén contrarestar la masculinització de la indústria musical en els darrers anys.
 
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: