Aquest article es va publicar originalment el 6 de maig de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Més de 120 persones han assistit a la
tercera edició del Rail Day Port Tarragona al Teatret del Serrallo. El dijous 5 de maig, el Port va organitzar aquesta trobada per debatre sobre el
transport de mercaderies per ferrocarril.
Rail Day Port Tarragona va comptar amb
16 ponents i 2 blocs temàtics per parlar sobre el transport de mercaderies per ferrocarril, que és una de les línies estratègiques del Port Tarragona a “
Horitzó 2023”. El president de la institució, Josep M. Cruset, ha obert la jornada i ha reflexionat sobre el transport per ferrocarril assegurant que és més “eficient, sostenible i clau en l’estratègia del Port a ‘Horitzó 2023’”.
Augment del transport de mercaderies ferroviari en un 13,4%, l'any 2021
La trobada va centrar-se en dos blocs temàtics, “Infraestructures ferroviàries”, sobre el mercat de terminals intermodal i de mercaderies, i “Serveis ferroviaris”. A través de diverses ponències i taules rodones es va
reflexionar sobre la situació actual del model ferroviari i es va posar la mirada en el futur d’aquest transport en un moment en què la sostenibilitat és una prioritat.
El Port de Tarragona, durant el 2021,
va moure per ferrocarril 762.071 tones, que equivalen a 1.315 trens i 17.504 vagons i suposen un augment del 13,4% respecte les dades del 2020. El III Rail Day és una trobada per intercanviar visions, inquietuds i experiències dels professionals del sector mitjançant ponències i taules rodones on debatre.