Aquest article es va publicar originalment el 2 de maig de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Després de gairebé onze mesos,
la fase inicial de les obres de la terminal projectada pel Port de Tarragona ja està a punt d'enllestir-se. La nova terminal, que se situarà
entre els municipis de Guadalajara i Marchamalo, encara el final de la primera fase, que es preveu que finalitzi abans de l'estiu.
La fase inicial ha consistit en tasques de moviments de terres
Encarregada per Vías y Construcciones S.A., la primera fase dels treballs ha consistit en
l'esbrossada de 157.000 m2 de terreny i en realitzar les excavacions per anivellar les diferents zones d'esplanada, on aniran la plataforma i les vies de càrrega i descàrrega. La part final d'aquesta primera fase ha estat col·locar un terraplè d'alçada variable executat amb material tolerable, una esplanada de 75 cm de gruix amb sòls seleccionats i una base de 25 cm de gruix per al futur paviment.
Actualment, l'empresa constructora es troba acabant amb la compactació de les 12 hectàrees d'esplanada, la instal·lació de
900 m lineals de tancament perimetral plataforma amb mur de formigó i amb xarxa metàl·lica en la zona paral·lela a les vies d'ADIF i la col·locació de 600 m de col·lectors per la recollida d'aigües.
La terminal Guadalajara-Marchamalo permetrà una expansió al centre de l'Estat
La terminal Guadalajara-Marchamalo permetrà una expansió al centre de l'Estat Foto: Cedida
La segona fase del projecte s'està acabant de redactar i consistirà en la
urbanització de la terminal, la
instal·lació de l'enllumenat i en realitzar les
connexions ferroviàries amb la xarxa d'ADIF en direcció Saragossa i Madrid. Es preveu un termini d'execució de dotze mesos a partir del seu inici, que s'espera que sigui abans d'acabar el 2022.
El Port Tarragona projecta la terminal Guadalajara-Marchamalo com una connexió que permetrà expandir-se cap a Madrid i el centre de l'Estat. Aquesta plataforma logística c
omptarà amb cinc vies i podrà operar amb trens de 750 metres, permetent serveis logístics per fomentar les importacions i exportacions a la zona centre.