Aquest article es va publicar originalment el 21 d'abril de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Adif Alta Velocitat ha iniciat els treballs previs per a la
construcció de la nova estació ferroviària de Salou-Port Aventura, que representen una inversió superior als
12,4 milions d'euros (IVA inclòs). Les primeres operacions consisteixen en el desbrossament de la vegetació per poder iniciar l'excavació de terres prèvia a l'execució dels treballs de fonamentació de l'estructura de l'edifici i de l'aparcament.
Els treballs de construcció de la nova estació tenen un termini de 24 mesos
Amb la posada en servei de la variant Vandellòs-Tarragona del Corredor Mediterrani,
l'antiga estació de Salou va deixar de prestar servei l'any 2020. De manera que l'actual baixador de Port Aventura s'ha convertit en la nova estació del municipi, però s'ha de dotar de totes les característiques i serveis necessaris per prestar servei com a estació terminal.
L'obra està adjudicada a l'empresa Copcisa i té un
termini d'execució estimat de 24 mesos. En aquest temps haurà de fer un nou edifici de viatgers, on es crearà un vestíbul principal amb zona d'espera, una àrea d'explotació pública que comptarà amb
zona de venda de bitllets i atenció al client per a diferents operadors, un espai d'explotació privada amb dependències internes i cambres d'instal·lacions,
un local comercial i lavabos públics.
Es remodelaran les andanes i es crearà un aparcament de 200 places
Respecte a les andanes, es remodelarà l'actual (de 240 metres de longitud i 5 metres d'amplada), i se'n construirà una de nova de dimensions similars al costat de la via principal.
Les dues andanes estaran unides a la capçalera mitjançant una plataforma de 9,5 m d'amplada que les connectarà amb l'edifici de l'estació. També comptaran amb una marquesina de 200 metres de longitud aproximadament, així com a la capçalera de connexió amb l'edifici.
Com que és una estació terminal, s'executaran toperes al final de l'andana existent a la via 2 i la via general de la via 1 i
s'adequaran les instal·lacions ferroviàries (electrificació, vies, senyalització i comunicacions) a la nova configuració de l'estació.
D'altra banda, es projecta un
aparcament en superfície de 200 places per a automòbils, 10 de les quals estaran reservades per a persones de mobilitat reduïda, i espai per a motocicletes i bicicletes. Així mateix, s'hi inclouen àrees per a pujada i baixada de viatgers, i estacionament de taxis.
Tant l'aparcament com la parada de taxis i l'espai per pujar i baixar de viatgers comptaran amb marquesines.
A més, s'urbanitzaran els accessos, amb la definició dels vials necessaris per organitzar els diferents trànsits (vehicles particulars, aparcament, kiss&ride, taxis, autobusos i trànsits de vianants). També s'instal·laran nous tancaments de seguretat a tot l'àmbit de la nova estació.