Aquesta informació es va publicar originalment el 20 d'abril de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Laura Vilagrà, consellera de la Presidència, ha rebut aquest matí de dimcres a
Laura Roigé, presidenta de la Cambra de Tarragona;
Joan Martí Pla, alcalde de
Perafort i
Eudald Roca, alcalde de
la Secuita. La trobada institucional, que ha tingut lloc al Palau de la Generalitat, ha servit per valorar com resoldre els problemes d'accessibilitat que pateix l'
estació d'alta velocitat del Camp de Tarragona i afavorir, d'aquesta manera, la integració definitiva d'aquesta gran infraestructura al territori.
La Cambra de Tarragona i els representants municipals de Perafort i la Secuita han volgut fer un
front comú per demanar al Govern de Catalunya que hi posi remei el més aviat possible.
El futur
pàrquing lowcost que s'implantarà proper a l'estació serà una realitat
durant l'any 2023. Donarà un servei alternatiu al pàrquing actual i solucionarà la mala imatge i la inseguretat que suposa l'actual escenari de vehicles aparcats als vorals de la via d'accés. Eudald Roca, alcalde de la Secuita, ha exposat davant de Vilagrà que "necessitem que s'executi amb urgència una
rotonda d'accés al pàrquing i a l'estació per donar accés al nou aparcament municipal, regular el trànsit i no generar caos circulatori".
La Cambra de Tarragona veu necessària l'
execució del nou tram d'accés a l'Estació del Camp de Tarragona del TAV des de la TP-2031 del Catllar, tram la Secuita-el Catllar. En aquest cas, l'estudi informatiu i d'impacte ambiental està aprovat per Carreteres de la Generalitat
des del 2008. Laura Roigé, presidenta de la Cambra de Tarragona, ha traslladat a la Consellera que "la construcció, d'un quilòmetre escàs, seria important perquè permetria connectar Torredembarra, i accedir amb més celeritat a tot el Penedès i el Garraf, que utilitza aquesta estació per anar a Madrid".
Joan Martí Pla, alcalde de Perafort, ha assenyalat que "queda pendent resoldre l'accés a l'Estació des de Tarragona amb dues possibilitats,
millorant l'actual N-240 fins a la rotonda de la màquina de tren o bé desenvolupant el vial de Sant Ramon, competència de la Generalitat".