Aquesta informació es va publicar originalment el 19 d'abril de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Amb motiu de l'augment del preu dels subministraments energètics,
l’Ajuntament de Reus ha posat en marxa, aquesta setmana, una
campanya informativa per
atraure més persones usuàries al
Punt d'Assessorament Energètic (PAE) de Reus, gestionat des de la regidoria de Benestar Social.
Es tracta d’un servei municipal que
facilita l'estalvi en les factures d'electricitat, d'aigua i de gas i que presta atenció presencial, de manera gratuïta i personalitzada, els dimecres, al centre cívic del Carme i els dijous, al centre cívic Llevant, de dos quarts de 4 les 7. Per ser atès, cal demanar cita a través del web reus.cat o trucant al 010 i portar les darreres factures d'electricitat, d’aigua i de gas.
L'objectiu d'aquest assessorament, que dura uns 20 minuts, és "reduir la despesa en aquests subministraments a través d'algun tipus de bonificació, de millora en l'ús dels subministraments, de reducció de potència, d’estalvi en el consum energètic", segons fonts municipals.
Convocatòria de subvenció a l'abril
Pel que fa a les dades concretes del funcionament del PAE, durant el 2021 aquest va fer 495 atencions d’assessorament energètic, un 72% més que l’any 2020, en què es va haver de suspendre el servei durant alguns mesos amb motiu de la pandèmia i es van atendre 287 persones.
En concret, de les 495 atencions, al 59% de les famílies ateses se’ls va fer alguna recomanació: a 233 se’ls va recomanar sol·licitar el bo social; a 179, canviar al mercat regular, i a 67, canviar la potència. A més, aquest servei també va fer 36 auditories energètiques a domicilis durant l’any passat.
A banda d’aquest servei, a finals d’abril està previst que es torni a convocar la
subvenció de pobresa energètica.
Cartell de la campanya Foto: Reus.cat