1 de 10
INFRAESTRUCTURES

L'estació intermodal serà al quadrant nord-est del nus de Vila-seca

L'equipament, que podria acollir 700.000 viatgers anuals, es trobaria a set minuts en cotxe de Reus i de l'Aeroport

Dibuix de l'estació intermodal | Ministeri de Transports
per Marc Busquets Obré, Reus, Catalunya | 1 d'abril de 2022 a les 13:41 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 d'abril de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La ubicació de l'estació intermodal serà al quadrant nord-est del nus de Vilaseca, segons s'ha donat a conèixer aquest migdia de divendres per part del Ministeri de Transports (MITMA), després d'una trobada amb representants del territori. Part dels terrenys, amb tot, són al terme municipal de la capital del Baix Camp.

L'estudi de demanda realitzat mostra que el nou equipament podria captar fins 700.000 viatgers l'any, i que podrien ser "més" en funció del creixement de viatgers de l'Aeroport de Reus. S'espera que la construcció comenci el 2026, i la inversió prevista és d'uns 35 milions d'euros. 

A set minuts de Reus i de l'Aeroport



L'accés en vehicle a la nova estació es realitzaria mitjançant un nou vial, del qual es concretarà el traçat durant la redacció de l'estudi informatiu; aquest, en tot cas, connectaria amb la rotonda existent sota l'autovia T-11, on es connecten els seus ramals d'entrada i sortida i la carretera T-315.
 

Ubicació de l'equipament Foto: Ministeri de Transports



Amb la ubicació feta pública aquest divendres, segons s'ha argumentat, l'estació intermodal segueix connectada amb les principals rutes viàries (la T-11, la C-14, l'AP-7 i l'A-7), a uns minuts en cotxe dels nuclis urbans de Reus i de Vilaseca i Salou, "i amb temps d'accés equivalent amb vehicle privat a l'Aeroport" de la capital del Baix Camp, establert en 7 minuts. De Tarragona, segons les previsions formulades, quedarà a 12 minuts en cotxe. 

Detalls constructius



L'estació proposada, s'ha afegit, permet establir una connexió ferroviària entre l'alta velocitat i les línies de regionals i rodalies (RT1, R14, R15 i R16), "amb millores en els temps d'accés amb transport públic a l'estació intermodal, reduint l'ús del vehicle privat", segons consta al dossier del projecte.

Pel que fa als detalls constructius de l'equipament, s'ha indicat que tindrà un edifici de viatgers amb un vestíbul central, que l'accés a les andanes d'alta velocitat es farà amb una passarel·la elevada i que l'accés a les de rodalies serà al mateix nivell que el vestíbul. 
 

Una altra simulació de l'estació Foto: Ministeri de Transports


Encara pel que fa a les andanes d'alta velocitat, seran laterals de 400 metres de longitud i 5,5 metres d'amplada; i a rodalies s'hi inclouen dues andanes laterals de 220 metres de longitud i 5 metres d'amplada. 

Des del govern central s'ha fet constar que la nova estació intermodal "permet aprofitar l'oportunitat que ofereix" el nus de Vilaseca per connectar el corredor mediterrani i la xarxa convencional. De passada, s'ha avançat que "també és possible" la seva connexió amb el futur tramvia en projecte per part dela Generalitat. Els propers passos consistiran en la licitació conjunta de la redacció de l'estudi informatiu i projecte constructiu.

A banda de l'acord per l'estació intermodal, la reunió també ha abordat el trasllat del pas dels trens de mercaderies cap a una nova línia, que en aquest cas passaria per l'interior. Es tracta d'una reivindicació dels alcaldes de les localitats costaneres, que no veuen amb bons ulls l'increment de combois de mercaderies perilloses pel centre de les poblacions, mitjançant la línia ferroviària de la costa. 
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: