TURISME

Tarragona intentarà ampliar les places hoteleres amb la vista posada en la recuperació del turisme

Segons dades municipals, s'han incrementat en un 71% les pernoctacions respecte al 2020

per Josep Maria Llauradó, Tarragona | 30 de març de 2022 a les 13:50 |
El Bosc de la Marquesa i la resta de l'Anella Verda han esdevingut un atractiu turístic a Tarragona. | Xtec
A la ciutat de Tarragona hi falten places hoteleres. És la conclusió a la que fa temps que ha arribat el govern municipal, que considera que disposen de suficients atractius turístics com per afrontar amb garanties la recuperació del turisme -salvant la crisi derivada ara per la guerra a Ucraïna-, però que necessitaran la complicitat dels municipis propers. Per ara, l'alcalde, Pau Ricomà, es manté prudent i tan sols s'ha referit a una eventual "repartició de costos" pel que fa al manteniment de les instal·lacions esportives, per exemple, si bé encara són plantejaments inicials. D'altra banda, amb el nou POUM també es preveu la captació de més hotels, però per ara no hi ha res definit. Tot plegat ho ha assenyalat en la presentació aquest dimecres el balanç del turisme durant l'exercici de 2021, que apunta a un increment del 71% de les pernoctacions a hotels i càmpings, respecte al 2020.

El turisme estatal i el centreeuropeu continuen dominant l'estadística de l'origen dels visitants, que majoritàriament estan interessats o bé per la vessant cultural i patrimonial de la ciutat, o bé pels seus espais naturals i les platges. Les dades s'han obtingut a través del Tourist Data System de l'Observatori de Turisme d'Eurecat, que apunten que la xifra de pernoctacions encara es troba per sota de la de 2019: un 66,7%, concretament. I això tenint en compte que s'ha incrementat en més d'un 50% el nombre de llits disponibles, gràcies a l'obertura de l'Hotel H10. En total, són 876.661 pernoctacions, la major part de les quals als càmpings ubicats a la zona de Llevant.

Precisament al voltant dels càmpings s'està intentant promocionar el paquet turístic de descobrir els indrets naturals del Baix Gaià i l'Anella Verda de Tarragona. Aquesta mena d'oferta turística atrau especialment els belgues, els alemanys, els francesos i els holandesos, que són les principals fonts d'arribada del turisme internacional a la ciutat i que alhora tenen preferència per aquests càmpings, 7 en total a la ciutat.

Respecte al 2020, però, hi ha hagut un increment més pronunciat als hotels, ja que les restriccions impedien aquell any comptar amb prou oferta de llits per les restriccions d'aforament, alhora que els visitants van preferir espais oberts i naturals a causa de la Covid. Aquesta tendència va a la baixa i es preveu que els hotels recuperin protagonisme tal com ja està succeint.

Incertesa a causa de la guerra a Ucraïna


El conflicte entre Rússia i Ucraïna ha accentuat la crisi econòmica global i la inflació també condiciona l'activitat turística. En aquest sentit, el Patronat Municipal de Turisme no té ara per ara cap estratègia traçada, més enllà de la ja definida de promoure l'arribada del turisme estatal. La participació de trobades i fires a Madrid, Bilbao o Navarra són algunes de les accions agendades d'aquest 2022, ja que creuen que serà el turisme menys afectat per aquest context.

De tota manera, Ricomà ha valorat positivament la "recuperació parcial" del turisme a la ciutat, que el sector també veu amb bons ulls fins i tot pensant en Setmana Santa. El turisme natural i el turisme gastronòmic són segons Ricomà els punts forts que té Tarragona per afrontar aquest 2022 amb bones perspectives. Una altra política de promoció serà la posada en marxa de la Porta Tàrraco, a la plaça del Pallol, un projecte que està previst finalitzar-se abans d'acabar l'any, així com els 3 milions pressupostats per al Fòrum de la Colònia.

Però encara que Rússia no sigui un mercat significatiu de turistes per a Tarragona -l'any 2021 van ser poc més de 700 visitants d'aquest país-, sí que hi haurà un impacte "significatiu". Per tot plegat, l'aposta de la ciutat és la de "desestacionalitzar" l'arribada de turistes, per tal que els caps de setmana també siguin atractius per fer-hi una visita.
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: