1 de 10
SUBMINISTRAMENTS

Més de 18.000 usuaris d’Aigües de Reus usen la seva oficina virtual

Han anat en augment des de fa dos anys, coincidint amb l’inici de la pandèmia

L'oficina virtual d'Aigües de Reus permet fer diversos tràmits | Aigües de Reus
per M.B., Reus, Catalunya | 30 de març de 2022 a les 10:20 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 30 de març de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aigües de Reus té 18.403 usuaris donats d’alta a l’Oficina Virtual (www.aiguesdereus.cat), una xifra que "ha anat en augment des de fa dos anys", coincidint amb l’inici de la pandèmia de Covid-19, segons s'ha apuntat aquest dimecres en un comunicat de l'empresa. Aquests usuaris representen el 36,55% dels contractes que té la companyia municipal d’aigua: un total de 50.350 (entre els quals 44.454 són d’ús domèstic, mentre que la resta són de caràcter industrial i comercial).

Aigües de Reus compta amb Oficina Virtual des de l’any 2006, i des de llavors "ha anat ampliant les seves funcionalitats". La plataforma "sempre ha perseguit l’objectiu de satisfer el dret de la ciutadania, en consonància" amb el marc legal europeu i estatal, que reclama a les administracions mesures d’impuls de la societat de la informació, amb la consegüent obligació de disposar de mitjans d’interlocució telemàtica per a la prestació dels seus serveis, s'ha subratllat.

Des del moment fundacional de l’Oficina Virtual, l’alta dels usuaris es produïa d’una "manera lenta". El 2015, per exemple, gairebé 10 anys després de la seva arrencada, comptava amb 4.942 altes. Va ser el març de 2020 (amb el confinament total pandèmic) que el procés va començar a accelerar-se. Si en tancar el 2019, just abans de la pandèmia, hi havia 8.381 contractes donats d’alta a l’Oficina virtual, el 2020 es va tancar amb 14.761 altes i el 2021 amb 18.328. L’arrencada de 2022 apunta a un ritme de creixement "més pausat".

Gestions i funcionalitats diverses



Pel que fa a les gestions més utilitzades "són ben diverses", tot i que segons l'empresa destaquen les noves contractacions (alta o baixa del servei, i canvi de titularitat), les actualitzacions de dades bancàries, la consulta de rebuts i pagaments (un servei disponible des del 2018), les actualitzacions de dades de contacte (adreça postal, correu electrònic i mòbil), i la subscripció al servei de la factura electrònica.

Les "bones xifres" recents de l’Oficina Virtual, però, "no han d’amagar que hi ha gestions que tenen un important recorregut de millora", s'ha assenyalat. És el cas de les subscripcions a la factura electrònica que (malgrat el creixement registrat) només representen un 15% del total de les factures emeses. És a dir, un 85% dels usuaris d’Aigües de Reus segueix rebent la factura en paper, encara que n’hi hagi donats d’alta a l’Oficina Virtual per fer-hi altres gestions.

Aspectes de la factura electrònica



En aquest sentit, l’empresa municipal d’aigua fa una crida a la ciutadania per tal que faci el pas de rebre la factura en format electrònic, atès que, d’una banda, acaba resultant "més còmode i àgil" i, d’una altra, pot significar una "important" mesura d’estalvi en paper. La factura electrònica és un document tributari generat per mitjans informàtics i en format electrònic que alhora que reemplaça el document físic en paper, en conserva plenament el seu valor legal.

Un cop dins de l’oficina virtual, la factura electrònica és idèntica a la que tothom rep als seus respectius domicilis, i garanteix la "confidencialitat, fiabilitat i seguretat" de totes les dades que hi figuren. Per tal d’ampliar-ne l’ús, l’empresa municipal d’aigua està treballant en millorar el servei d'emailing de la factura electrònica, amb la incorporació de missatges personalitzats per a l’usuari, amb la intenció de facilitar la domiciliació de rebuts, l’avís de rebuts impagats i la disponibilitat de comptador de telemesura, entre d’altres.

Telemesura



Entre els serveis que ofereix l’Oficina Virtual, també hi ha la possibilitat de consultar en línia la informació del propi comptador, sempre que sigui un dels 30.000 comptadors electrònics ja operatius a la ciutat i que permeten la telemesura.

Un cop el sistema ja està plenament operatiu, el control del consum per part dels clients entra en una nova dimensió, ja que tot usuari, a través de la plataforma online, pot accedir al seu perfil de consum i saber quin és el seu consum de cada mes, de cada setmana, de cada dia i, fins i tot, de cada hora. La telemesura també permet activar un conjunt d’alertes per saber, per exemple, si se supera un cabal màxim configurable, si hi ha un consum continu resultat d’una fuita o si es registra un consum del tot inesperat (després d’haver predefinit els dies i hores en els quals l’usuari espera que no hi hagi cap consum).
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: