1 de 10
CONSUM

Més de la meitat de les reclamacions de consum del Camp es resolen mitjançant mediació

Les incidències amb compres a distància, oci o telecomunicacions incrementen en un 18% les queixes

Una companyia de telèfons és un dels focus principal de queixes | Pixabay
per Redacció, Tarragona | 25 de març de 2022 a les 17:30 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 25 de març de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El 63% de les reclamacions de consum que s'han registrat al Camp de Tarragona al 2021 s'han resolt mitjançant la via de la mediació o l'arbitratge. Així s'extreu del Balanç d'actuacions de l'Agència Catalana del Consum, que apunta que les incidències amb compres a distància, en serveis d'oci o telecomunicacions i serveis bàsics són les incidències més comunes a les comarques tarragonines.

En l'últim any, aquestes queixes s'han incrementat en un 18%, fins arribar a les 3.433 reclamacions. La comarca on s'han concentrat més consultes ha estat el Baix Camp, seguida de l'Alt Camp. Paral·lelament, s'han fet prop de 1.200 inspeccions, un 83% més en comparació al 2020. Les sancions interposades s'eleven fins els 197.380 euros.

A través de la mediació, al Camp de Tarragona s'han resolt 1.616 casos, mentre que l'arbitratge ha estat la via per solucionar-ne 189. Les companyies amb més reclamacions es dediquen a les telecomunicacions o els serveis bàsics. La llista l'encapçala Orange Espagne amb 229 queixes i 134 mediacions, seguida d'Endesa Energia amb 215 reclamacions i 99 mediacions.
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: