1 de 10
TURISME

Salou celebra el seu «lideratge» turístic l'any 2021 tot i la pandèmia

La localitat va registrar 3,4 milions de pernoctacions

El municipi del Tarragonès manté el seu atractiu turístic | Salou.cat
per M.B., Reus, Catalunya | 15 de març de 2022 a les 09:24 |
Aquest article es va publicar originalment el 15 de març de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Salou es va mantenir al capdavant, com a destinació turística de costa a Catalunya, pel que fa al lideratge en nombre de pernoctacions, tal i com indiquen les dades de referència, relatives a la recaptació de l’impost sobre les estades en establiments turístics (IEET), durant la passada temporada d’estiu.

Així, Salou ocupa el primer lloc en el rànquing dins el turisme de costa, i el segon de tot Catalunya, a nivell general, només per darrere de la ciutat de Barcelona. I si tenim en compte tota la península, Salou se situa com la quarta opció preferida dels turistes.

En aquest sentit, des del consistori s'ha volgut subratllar que l’estiu passat, Salou es va situar en la posició líder entre les destinacions escollides pel turisme estatal, segons va publicar l’agència de viatges Destinia, designada com la plataforma de viatges que més va créixer durant la pandèmia.

Pel que fa a dades, de juny a octubre de 2021, la capital del turisme de la Costa Daurada va registrar 3.430.113 pernoctacions (amb el 87,98% de les places obertes), la qual cosa va representar el 54,73% de les registrades la temporada de 2019. I respecte al 2020, va suposar un increment de les pernoctacions del 290%. Tot i que la mobilitat internacional es va veure reduïda arran de la pandèmia, hi va haver una notable presència de turisme de proximitat, de l’estat i França, així com també del centre d’Europa.

L’any 2021, els turistes de l'estat van significar el 70% de les 3.430.113 pernoctacions obtingudes. El 30% restant va correspondre al mercat internacional que no tenia restriccions de mobilitat, de països com: Polònia, Holanda, França, Bèlgica; i, al final de la temporada, els mercats britànic i irlandès, a mida que s’anava obrint la mobilitat amb aquests països.
Arxivat a:
Economia, Salou, turisme, 2021
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: