Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de març de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El
projecte pedagògic Mapadeball continua en marxa a sis centres educatius i nou grups classe de Reus. Es tracta de la quarta edició que se celebra a la ciutat i té l'objectiu d'introduir i
promoure el llenguatge del moviment i la dansa contemporània a les escoles d'ensenyament secundari.
Les representacions s'interpretaran al Teatre Bartrina el 26 i el 27 d'abril
La coreògrafa d'enguany a les ciutats de Reus, Vilanova i la Geltrú i Manresa és la Sònia Gómez i la peça coreogràfica és "Pinya". Hi participen un total de
258 alumnes que els dies
26 i 27 d'abril a les vuit del vespre duran a terme les exhibicions públiques del projecte al
Teatre Bartrina. La primera jornada serà a càrrec dels alumnes de l'
Institut Gaudí, l'Institut Salvador Vilaseca i el Col·legi Sant Josep i l'endemà per part dels
instituts Baix Camp, Gabriel Ferrater i Pi del Burgar.
La peça “Pinya” consisteix en un treball de recerca col·lectiva per trobar un discurs que visibilitzi les passions i angoixes dels joves Foto: Cedida
La
coreògrafa Sònia Gómez és ballarina i performer i va estudiar Dansa Contemporània i Coreografia a l'
Institut del Teatre (Barcelona) i a
P.A.R.T.S Brussel·les, Bèlgica. Des de l'any 2004 treballa en projectes que tenen com a eixos temàtics la construcció identitària, però també el descobriment de certes impostures socials a través de l'art i de les impostures de l'art a través del cos i la performance.
Pel que fa a la peça,
"Pinya" consisteix en un treball de recerca col·lectiva entre els formadors i els estudiants per
trobar un discurs que visibilitzi les passions, desitjos i capacitats dels joves així com les seves angoixes i frustracions.
3528 alumnes de tota Catalunya participen al projecte Mapadeball
A escala de tota Catalunya,
3.582 alumnes participen en el projecte Mapadeball repartits en un total de 46 instituts i 8 ciutats i que compten amb 3 coreògrafs, 66 professors i 19 ballarins locals. El coreògraf dissenya una partitura de moviment per al grup d'alumnes de manera que el treball consta de les fases de formació de professors, treball a les escoles i representació de Mapadeball.