Aquesta informació es va publicar originalment el 3 de març de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La trobada amb el veterà
Aureli Bofill és uns minuts abans de la
presentació del
llibre que ha completat després de mesos de recerca, per encàrrec del
Col·legi de l'Advocacia de Reus, precisament dedicat a la història de l'entitat. La pandèmia va alterar la commemoració dels 175 anys del col·lectiu, però la progressiva tornada a l'actualitat ha permès presentar l'obra en societat.
Fets històrics rellevants
A la biblioteca del col·legi, envoltat de llibres i documents, Bofill exposa les dificultats amb les quals s'ha trobat a l'hora d'abordar els fets més rellevants en la trajectòria de l'entitat. "De segons quina època,
no se'n conserva, de documentació", lamenta. L'ha cercada arreu, i amb tot ha descobert curiositats que no coneixia i que han acabat per tenir un lloc destacat al treball que ha fet per a l'ens reusenc.
Es tracta de tot el procés que va derivar en la
constitució de l'Audiència criminal de la nostra ciutat, cap a finals del segle XIX, "de la qual poc se'n sabia fins ara". Bofill es va adreçar a la biblioteca del Centre de Lectura i a l'Arxiu municipal per trobar referències documentals al respecte, i va estar de sort. "Ha estat una de les sorpreses agradables que m'he endut" en un viatge personal al qual ha dedicat molt de temps, amb la dificultat afegida que les restriccions per la pandèmia van alentir el seu ritme de treball.
Més enllà d'aquesta i altres descobertes, el llibre proposa igualment un recorregut per la tasca duta a terme pels degans de l'ens fins als nostres dies, quan Encarna Orduna ostenta el càrrec de degana.