ENSENYAMENT

Maletes plenes de problemes matemàtics

L'institut Fontanelles, de les Borges del Camp, engega un projecte educatiu consistent en la resolució de reptes i exercicis

per M.B., Reus, Catalunya | 1 de març de 2022 a les 08:00 |
Canalla a l'aula, amb el material de les maletes | Cedida
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de març de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'institut Fontanelles, de les Borges del Camp, ha engegat aquest curs un nou projecte de matemàtiques per a l'alumnat. Aquest consisteix en una línia de treball a partir de les maletes del Museu de les matemàtiques de Catalunya. Segons s'explica des del centre, gràcies a l'AMPA l'any passat es va poder adquirir la col·lecció completa de cinc maletes "amb material manipulatiu", des d'infantil fins a batxillerat. També es va poder organitzar una jornada de formació per a tot el professorat de matemàtiques de l'institut i de les escoles de la zona.

S'hi sumen cinc centres educatius de l'entorn



S'assenyala que es tracta d'un projecte "innovador, que té l'atractiu d'apropar els estudiants al vessant més manipulatiu de les matemàtiques", i que "ha estat un gran èxit de participació". En aquest sentit, cinc centres educatius propers a l'institut Fontanelles s'hi han inscrit: són l'escola Font de l'Arc, de Vilanova d'Escornalbou; l'escola Puigmarí, de Duesaigües; l'escola Mare de Déu del Roser, de Riudecols; l'escola Josep Fuster d'Alforja; i l'escola Rocabruna, de Les Borges del Camp.

Les maletes en qüestió proposen als joves "reptes i experiències matemàtiques" amb l'objectiu de "fomentar un aprenentatge competencial, oferir activitats significatives basades en la resolució de problemes, i obrir les matemàtiques a altres disciplines científiques i, també, al camp de l'art i de la història", es detalla des del centre. El material que contenen es pot fer servir com a taller lliure, treball a l'aula o taller guiat. Les escoles que hi participen poden recollir el material a l'institut i dinamitzar les diverses activitats en el seu centre durant una setmana. 

En aquesta línia, dies enrere l'escola Josep Fuster d'Alforja va dedicar uns dies a fer activitats de matemàtiques per a tots els grups del col·legi, des d'infantil fins a cicle superior. Al seu torn, a l'nstitut Fontanelles s'usa el material "amb una metodologia de treball inclusiu, per donar resposta a alumnes amb necessitats molt diverses", i també "per reforçar coneixements adquirits a l'aula ordinària". 
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: