Aquesta informació es va publicar originalment el 13 de desembre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El
Port de Tarragona va ser durant segles un dels més importants en l'entrada i sortida de vins i des de la segona meitat del segle XX la
Denominació d'Origen Tarragona es dedica a promoure la qualitat dels
vins fets a quatre comarques: el Tarragonès, l'Alt Camp, el Baix Camp i la Ribera d'Ebre. La capital tarragonina, doncs, ha volgut aprofitar aquest llegat per promocionar-se a la capital espanyola:
Madrid.
Des de principis de mes, el
Patronat de Turisme i la DO Tarragona estan duent a terme accions, especialment de projecció mitjançant
anuncis i audiovisuals en carrers, estacions de metro i cinemes madrilenys. "És un mercat amb un potencial molt gran, enorme", ha explicat aquest dilluns l'alcalde i responsable de l'àrea de Turisme, Pau Ricomà. El problema per a alguns a l'hora de triar la
Costa Daurada és haver de
pernoctar. Els qui ho fan, tanmateix, deixen molt més retorn econòmic al territori que el turisme que prové de Barcelona.
"És un mercat que no havíem treballat encara", ha assegurat l'alcalde, que vol aprofitar també la connexió ferroviària mitjançant l'AVE, i que redueix el
viatge a 2 hores i mitja. També es pot fer en cotxe, ha advertit, i acollir-se als "aparcaments municipals, que tenen un cost de 4,50 euros tot un dia, no surt car".
L'única acció física prevista és aquest dimecres, quan el Patronat s'adreçarà a una
trentena d'especialistes de revistes de viatges a Madrid per traslladar-los "el patrimoni monumental importantíssim i el patrimoni natural també molt interessant" que té Tarragona. Mitjançant l'enoturisme, la campanya
Tarragona emoció mediterrània vol identificar-se amb el vi fet al Camp de Tarragona.
Durant la jornada amb els especialistes es faran quatre tasts amb maridatge, de vins de varietat macabeu. Allà es promocionarà també la ruta del vi dissenyada amb 19 cellers, alhora per "desestacionalitzar el turisme", amb visites no tan sols els caps de setmana sinó entre setmana. "No farem campanyes publicitàries en els moments de pic de visitants, que ja els tenim", ha explicat Pau Ricomà, que ha assegurat que l'Agència Catalana de Turisme també està preveient campanyes a Madrid i París, amb el permís de la pandèmia.
Sense parada pròpia a FITUR
La fira de turisme que se celebra a Madrid ben aviat no tindrà, de nou, cap parada pròpia del Patronat de Turisme de Tarragona. Ho ha assegurat l'alcalde Pau Ricomà, que detalla que "no aporta res". En canvi, Tarragona anirà conjuntament amb la resta de ciutats catalanes amb l'Agència Catalana de Turisme. "Qui pensi que FITUR és l'únic moment per promocionar-se, és que no coneix el sector", ha conclòs. El model de promoció turística del govern actual és el de la "feina diària" i no pas l'assistència a aquesta mena de fires.