Aquesta informació es va publicar originalment el 10 de desembre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Direcció General del Patrimoni Cultural de la Generalitat ha emès un informe favorable a la incoació de l’expedient per declarar Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN), la
locomotora de vapor 020T RS 3 (anomenada
Prim), que és
una de les primeres locomotores de la línia Salou-Reus, i que es troba exposada a la
plaça del Carrilet de la localitat del Tarragonès, juntament amb un vagó, també del segle XIX.
Una línia de 8 quilòmetres i un viatge de 20 minuts
Aquesta màquina, l'any de construcció de la qual és l’any
1886, va ser fabricada per
The Falcon Engine Car Works Co. Ltd. (Loughborugh, Anglaterra). La línia Reus-Salou, coneguda com
el Carrilet de Reus a Salou, va ser construïda i explotada per la Companyia Reusenca de Tramvies (o Societat del Tramvia Econòmic de Reus a Salou) entre 1887 i 1975.
La línia, de
8,2 quilòmetres, era de via estreta i el trajecte tenia una
durada de 20 minuts. El transport de mercaderies es va compatibilitzar amb el transport de viatgers. El Carrilet va ser el primer transport cap a la platja a principis del segle XX i es va popularitzar molt entre aquelles persones que la visitaven quan encara el turisme estranger era incipient.