LABORAL

El comitè de vaga del 112 denuncia que Ferrovial no està sent sancionada «com cal» per part de l'administració

La pèrdua de trucades és “un mal endèmic" del servei, segons els representants dels treballadors

per Reusdigital.cat, Reus, Catalunya | 9 de desembre de 2021 a les 13:49 |
Imatge d'arxiu d'una protesta dels treballadors del 112, a Reus | Reusdigital.cat
El comitè de vaga del 112 de Catalunya denuncia que l'empresa pública CAGTU -o CAT 112- no està sancionant "com correspon" a Ferrovial, adjudicatària del servei, per la pèrdua de trucades durant els mesos d'aturada de la plantilla. Segons consta en el registre de penalitzacions, facilitat per Interior a la Mesa del Parlament arran d'una pregunta formulada per la CUP, les sancions per incompliment del nivell d'atenció, trucades ateses, i nivell de servei, trucades ateses abans de 10 segons, han passat "de ser habituals a pràcticament desaparèixer". A més, s'estan passant per alt molts altres incompliments de l'empresa recollits en el plec, sigui per “falta de coneixement o per connivència”.

Aquesta situació topa frontalment amb la realitat que està vivint el servei. Lamentablement, la pèrdua de trucades és “un mal endèmic al 112”, ja que "per motius econòmics sempre hi ha hagut menys personal d’operativa del necessari". Ara bé, des de l'inici de la vaga el nombre de trucades desateses ha anat "en augment", suposant que entre els mesos d'octubre i novembre se'n perdessin més d’11.000. El comitè lamenta no poder oferir dades del mes d'agost i setembre, ja que “l'opacitat de Ferrovial sempre ha estat un obstacle” a l'hora d'exercir la seva tasca.

Segons el registre de penalitzacions que facilita Interior, l'única sanció que es recull durant el període de vaga que fa referència als nivells d'atenció i servei, no arriba als 4.000 euros, a pesar de que aquesta suma inclou dues sancions més per raons operatives. S’ha de tenir en compte que les penalitzacions al respecte recollides en el Plec de Condicions són “acumulatives per dia i torn” i que l'empresa hauria d'assumir entre el 0,1 i el 0,5% de la seva facturació mensual, la qual gira al voltant del mig milió d'euros, per no respectar cadascun d'aquests nivells. Per tant, “l'única explicació raonable” que troba el comitè a què aquestes multes no s'efectuïn degudament, és “la connivència entre l'administració i la companyia privada”.

Aquest fet provoca que el conflicte “s'eternitzi” perquè la vaga no genera pèrdues directes a l'empresa, que “no mostra gens interès a donar resposta a les demandes del personal”. Tot plegat fa que no arribi mai una solució que doti a la ciutadania “d'un servei essencial de qualitat i unes condicions dignes als treballadors”.
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: