OPINIÓ

Quan les desigualtats es vesteixen de bretxes

per Xavier Guarque, Reus, Catalunya | 9 de desembre de 2021 a les 09:42 |
Hi ha un segment de la població que és ignorada totalment. I això es veu amb claredat amb el progressiu atropellament de les entitats bancàries quan ens obliguen a la utilització de les targetes i els caixers automàtics, a fer el pagament dels rebuts en unes franges horàries que de seguida queden cobertes, a gestionar els serveis per Internet o a sol·licitar hora i dia per poder anar a l'oficina si es requereix la presència. La situació s'agreuja en el cas que un client d'edat avançada no pot desplaçar-se.

Em refereixo a les persones soles, vídues, que la seva avançada edat els fa totalment impossible adaptar-se a les exigències que marquen els que més tenen, els que quan tot va bé hi guanyen, però que quan vagin mal dades per a la resta, també.

La tendència, però, sembla anar en aquest il·lògic sentit. El servei de salut també implanta la sol·licitud de la visita telemàtica. Ja em direu qui està a casa sense poder-se desplaçar, sense el grau corresponent, ni els dinerets necessaris que sempre calen per estar en un centre de dia o una residència.

Fins al punt que, per a proveir-se del passaport covid, el mateix conseller (que ha arribat un punt en què ja no deu saber quin és el camí indicat) desvia a aquests ciutadans als familiars i amics que ja estan habituats a les noves i futures tecnologies.

Unes tecnologies que quan s'imposen, com és el cas, s'ha de garantir que tothom hi pugui accedir. I parlem d'aquesta franja d'edat com podríem parlar també de l'altra franja de l'escala ciutadana, la dels joves que en el gran confinament a casa de fa un any es van fer paleses les dificultats per seguir telemàticament les classes des de casa.

En el cas de la gent gran, sembla que no existeixin, quan en realitat són necessàries. Han estat les mares i ara són les àvies. I ara són elles les que necessiten atenció i comprensió, perquè la voràgine egoista i despietada en què estem immersos els hi ha passat per damunt.

Es troben a l'estació, però el tren no s'atura i passa de llarg deixant-les amb el pensament ancorat en els seus passats temps de la guerra.
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: