SALUT

Si voleu cita al CAP, ara heu de triar entre una vintena de motius

El centre de salut decidirà si és més útil una cita presencial o telefònica, o a través de La Meva Salut

per NacióDigital, Barcelona, Catalunya | 27 d'octubre de 2021 a les 17:42 |
CAP Cornellà | Carlos Baglietto
Per demanar cita als Centres d'Atenció Primària (CAP) ara cal seleccionar el motiu de la consulta entre un total de 22 possibles opcions. Per exemple, el ciutadà pot detallar que necessita curar una ferida, atendre un problema físic o gestionar tràmits administratius. L'opció està activa des de fa una setmana i ja s'han programat 75.000 cites, segons ha informat el Departament de Salut aquest dimecres.

El nou sistema detecta si el més útil és una cita presencial o telefònica,​ e-Consulta a través de La Meva Salut o una cita urgent, i si al pacient l'ha d'atendre el metge o un infermer, un odontòleg, personal administratiu o un treballador social. 

A la web s'accedeix des de la web de la cita prèvia, identificant-se amb el CIP. L'usuari rebrà un codi per SMS i haurà d'introduir-lo en la pestanya que li apareixerà. Un cop introduït, se li donarà accés a la pantalla principal. També s'hi pot accedir des de La Meva Salut, amb l'apartat de cita prèvia.

"Programació per motius és una web que treballa per resoldre els motius no urgents. L’eina, per exemple, permet gestionar si es necessita una nova recepta o la cura d’una nafra", remarca la directora del Servei Català de la Salut, Gemma Craywinckel. En el cas que la ciutadania tingui una necessitat urgent, pot adreçar-se al CAP o trucar al 061, o al 112 si s’està en una situació de risc vital.

Com es demana hora? Es pot fer per telèfon, al taulell o a la web, com fins ara, però serà necessari explicar el motiu perquè es demana la visita. Així, quan se sol·liciti la consulta, s'haurà de marcar alguna de les opcions següents: renovar un pla de medicació, demanar l'alta, demanar la baixa o demanar els resultats d'una prova o una visita.

Les visites presencials només es faran quan s'hagi seleccionat l'última opció i el cas s'hagi avaluat. D'aquesta manera, els metges tindran més temps per atendre els pacients i no faran tantes tasques burocràtiques. Així, cada ciutadà tindrà assignat un auxiliar administratiu que s'ocuparà dels tràmits en què no és necessària una visita presencial.

A partir de quan? Salut ha començat a aplicar aquest nou mètode a partir d'aquest dimarts 19 d'octubre. La idea del Departament és reorganitzar l'atenció primària davant de la manca de sanitaris i també després del col·lapse que ha ocasionat la pandèmia. Així, es volen recuperar els milers de visites no urgents que s'han anat ajornant aquests mesos.

Altres notícies que et poden interessar



​​​

 
Participació