JORNADA SECTORIAL

La 20a Jornada Gresol reuneix el teixit empresarial al Port Tarragona

S'hi registren més de 200 persones

per Reusdigital.cat, Reus, Catalunya | 20 d'octubre de 2021 a les 15:53 |
Una imatge de la jornada | Cedida
Aquest dimecres, el Tinglado 1 del Port de Tarragona ha estat testimoni de la 20a edició de la jornada Gresol. Ha estat inaugurada pel president de la Fundació Gresol, Emili Correig, per donar pas a la salutació inicial del president del Port, Josep Maria Cruset. L’acte ha comptat amb personalitats com Antonio Zaforteza, CEO de Ocibar de Marina Port Tarraco; Marta Domènech, representant de la Generalitat de Catalunya; María José Figueres, rectora de la Universitat Rovira i Virgili; i diversos representants de la Diputació i de l’Ajuntament de Tarragona.

Més de 200 persones inscrites han participat en conferències i xerrades per impulsar i explicar els grans projectes dins del nostre territori. En la seva salutació inicial, el president del Port ha reivindicat "l’energia que es desprèn d’un espai com el Tinglado 1 per acollir i organitzar actes en l’àmbit social, lúdic, cultural i empresarial".

Port Tarragona, Hub Logístic de Catalunya



Cruset ha començat la seva intervenció, sota el títol El Port Tarragona, hub logístic a Catalunya. Ha posat de manifest la necessitat d’adaptació en el món tan canviant que "si bé deien que és líquid, ara sembla més aviat gasós per la velocitat en què canvien les regles de joc cada dia".

Fent referència al sector marítim ha destacat que el 90% de les mercaderies que es mouen a nivell mundial es mouen a través de vaixell, i "d’aquí la importància del sector logístic marítim, ja que qualsevol incidència en aquest sector té repercussions a escala global i local".

Una "finestra d’oportunitat" anomenada “Horitzó 2023”



Aquesta situació global del Port Tarragona "obre una finestra d’oportunitat per a tot el nostre territori", ha remarcat el president Cruset on la clau estarà en la millora de l’eficiència de la logística i el transport. En aquesta línia, el Port centra el seu creixement en l’assoliment d’objectius propis i d’altres administracions dins de l’estratègia Horitzó 2023.

La primera de les accions serà la finalització de les obres del Coll de LiIla a l’A27, "un fet determinant i que implicarà, des del punt de vista logístic, 14 minuts menys de trajecte a la direcció Lleida-Aragó i en sentit contrari, un avantatge competitiu respecte a altres ports de la península". La segona acció serà l’entrada en funcionament del Corredor del Mediterrani i, la tercera, la creació de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo. PortTarragona Terminal es convertirà en una de les dues terminals intermodals "més importants i modernes" de tot l’estat, s'ha assegurat.

La quarta acció és el creixement de la terminal que hi ha dins del Port, Terminal Intermodal la Boella. En aquesta línia, Cruset ha apuntat al desenvolupament de la zona d’activitats logístiques del Port (ZAL), i una peça clau, en aquesta: la recuperació de l’espai protegit per la Xarxa Natura 2000. 

Per acabar, l’últim element el projecte de Cal·lípolis Next Generation, una sèrie d’accions que es desenvolupen en la mateixa zona.
Participació