ENSENYAMENT

Constantí recupera «Centcelles el nostre objectiu» dos anys després

Les quatre escoles del municipi prenen partit al projecte liderat per l’MNAT

per Maria Fernández Sadurní, Tarragona | 8 d'octubre de 2021 a les 10:35 |
Jornada de treball de la vuitena edició del projecte | Ajuntament de Constantí
El Museu Nacional Arqueològic de Tarragona juntament amb l’Ajuntament de Constantí han donat el tret de sortida a les vuitenes jornades del projecte Centcelles el nostre objectiu amb una jornada de treball on han participat els centres educatius del municipi, l’MNAT i el Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès. El programa educatiu va haver d’aturar-se durant dos cursos degut a les restriccions de la pandèmia, enguany, però, torna a estar a l’agenda de les escoles de Constantí.

Es tracta d’una iniciativa “multidisciplinària, participativa i cooperativa” entre els quatre centres educatius de Constantí. L’objectiu del programa és “implicar la ciutadania i els estudiants a la conservació i dinamització del patrimoni per fer de la Vil·la romana de Centcelles un Eix de desenvolupament”, segons Pilar Sada, la responsable del projecte.

Centcelles el nostre objectiu pren forma a l’Escola Mossèn Ramon Bergadà, l’Escola de Centcelles, el Col·legi Turó i l’Institut de Constantí a partir de tallers i activitats dutes a terme durant el curs. L’exercici culmina entre els mesos d’abril i maig durant la Setmana Cultural del municipi, quan es fa la presentació i representació conjunta dels treballs fets durant tot l’any al Conjunt Monumental de Centcelles.

Durant les set edicions ja finalitzades hi han participat més de mil alumnes d’entre deu i catorze anys i els resultats obtinguts han estat “molt satisfactoris”, tant pel MNAT com per les escoles que hi prenen partit. L’any 2017, després de la cinquena edició, van exposar-se els treballs realitzats sobre la Vil·la romana sota el nom El fil de la història. L’exposició de l’MNAT feia “una reflexió sobre el coneixement de la història, l’ús del patrimoni i l’educació” i, amb això, va aconseguir rebre el Premi Musa a la millor exposició del món antic.

Sada assegura que un dels propòsits principals d’aquesta iniciativa és “la formació educativa i personal” dels joves i infants que formen part del projecte liderat pel MNAT. Des de l’organització, també es creu que aquesta és una iniciativa per fomentar “la visió crítica de la pròpia identitat i poder contextualitzar-la”, tant és així que durant el primer any de vida de la iniciativa, aquesta va ser guanyadora del Premi Didascàlia a la millor experiència docent.
Participació