OBRES I MILLORES

Les obres per fer del raval de Santa Anna un espai per a vianants, en marxa

S'allargaran fins al gener, i compten amb un pressupost de gaire 375.000 euros

per Marc Busquets Obré, Reus, Catalunya | 4 d'octubre de 2021 a les 13:14 |
Les obres s'allargaran fins al proper gener | Reus.cat
Aquest dilluns han començat les obres del raval de Santa Anna de Reus un espai per a vianants. Els treballs, que s'allargaran fins al gener de l'any que ve, comprenen el tram que va del carrer de Santa Anna fins a la plaça de Prim, i són adjudicats a l'empresa Izer Ingenieria y Economia, per un import de 374.650,80 euros.

El contracte té un termini d'execució de quatre mesos. En paral·lel, l'Ajuntament avança en la tramitació de la segona fase del projecte, que inclou el tram entre el carrer de Santa Anna i la plaça de Catalunya, i el carrer de Salvador Espriu. El passat mes d'agost, es va adjudicar el contracte per a la redacció del projecte a CIG Enginyeria SLP, per un import de 13.612,50 euros i un termini d'execució de de quatre mesos.

Etapes de les obres al raval



Les obres tenen el calendari previst següent. Aquest dilluns, 4 d’octubre, s'ha produït l'inici de les obres. De cara al 6 de desembre es té la previsió que la plataforma central del carrer estigui acabada. Del 7 al 20 de desembre, es faran intervencions puntuals que no afectaran al pas de vianants. Del 21 de desembre al 7 de gener, quedaran aturades tot tipus d’obres per la campanya de Nadal. A partir del 7 de gener es finalitzaran les intervencions que hagin quedat pendents.

En una compareixença davant dels mitjans, el batlle Carles Pellicer ha exposat que el projecte del raval de Santa Anna contempla convertir l'espai en una zona de vianants amb el vial en una illa de vianants de plataforma única; "serà una plaça allargada amb la presència d'elements de mobiliari urbà que fomentin l'ús per a la ciutadania a peu, creïn zones d'estada i que, alhora, siguin vestíbul de les botigues i del patrimoni arquitectònic del carrer, i contribueixen a naturalitzar l'entorn amb l'increment d'espais verds", ha descrit.

La idea principal de la intervenció és, doncs, "guanyar un espai per als vianants", ha dit. El raval de Santa Anna es transformarà "en un recorregut cívic que converteixi els actuals llocs de pas en llocs d'estada i de relació de la ciutadania. Serà una illa de vianants de plataforma única", ha afegit.

El projecte manté les voreres i vorades actuals, i proposa un paviment "confortable, d'asfalt polit amb àrids de pedra de color rosada per les zones on hi hagin de circular vehicles de manera ocasional", han precisat per part seva fonts municipals.

Altres detalls



La circulació dels vehicles de residents es resoldrà amb el control d'accés mitjançant lectura de matrícula. També està prevista la redistribució de les zones de càrrega i descarrega afectades. "Un dels principals atractius" del futur raval és el mobiliari urbà. Els nous elements es configuren a partir de parklets, uns elements de fusta amb jardineria i plataforma d'estada que "permeten canviar la imatge del vial i generar nous espais de relació".

D'aquesta manera, s'apunta des de l'Ajuntament, es creen "llocs d'estada i de convivència, que es configuren com a vestíbuls dels establiments comercials i patrimonials, i contribueixen a incentivar l'activitat econòmica i a promocionar el patrimoni arquitectònic". Aquests tindran elements de jardineria, fet que "contribueix a naturalitzar l'entorn amb l'increment d'espais verds. La qualitat ambiental també es millora amb la instal·lació de làmpades led de baix consum, més eficients i ecològiques", s'ha assenyalat.

El projecte de la segona fase definirà la continuïtat de la primera, i preveu la transformació del carrer de Salvador Espriu en una zona de vianants que igualment haurà de garantir l’accessibilitat de l’aparcament privat que hi ha en aquest vial. El projecte executiu haurà de definir, entre altres qüestions, l'accés i la sortida de vehicles de l’equipament al carrer de l’Amargura "per tal de facilitar l’entrada i sortida de clients i limitar l’accés a la resta de vehicles". 
 

Pellicer ha atès els mitjans locals en l'inici de les obres Foto: Marc Busquets

Participació