TURISME

Les dades del turisme a Tarragona de l'estiu de 2021 s'aproximen als nivells de 2019

L'alcalde Pau Ricomà ha exposat que han detectat un "canvi de tendència" especialment al sector hoteler, on les pernoctacions han pujat un 122%

per Josep Maria Llauradó, Tarragona | 4 d'octubre de 2021 a les 13:19 |
L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, en roda de premsa. | Eloi Tost/ACN
Hotels i càmpings de la ciutat de Tarragona han experimentat aquest estiu de 2021 un repunt en el nombre pernoctacions i d'estades. La baixada dels índexs de la pandèmia de la Covid-19 per l'acceleració del procés de vacunació ha provocat una campanya turística significativament millor que la de l'estiu de 2020.

Segons ha assegurat l'alcalde, Pau Ricomà, aquest 2021 és un any "de recuperació". De juny a setembre a la ciutat s'han registrat 524.796 pernoctacions, amb un creixement del 27% en càmpings i un 122% en hotels respecte l'any passat, i suposa quedar-se a un 81% de les de fa dos estius. La Covid també ha provocat que hi hagi hagut un increment del turisme de proximitat. Tot i que a la ciutat els visitants d'arreu de l'Estat ja eren majoria, la diferència s'ha eixamplat i han arribat a ser el 71%. El segon mercat més important és el francès, amb un 10% dels turistes. Als càmpings, el mercat estatal ha representat el 86% dels clients, i en aquest cas el segon origen més destacat és el provinent dels Països Baixos.

L'objectiu del Patronat de Turisme ara és enfocar la campanya a "tot l'any" i per aquest motiu estan treballant en l'oferiment de "productes" -que no han especificat- per tal de generar l'interès i donar motius als visitants per triar la ciutat. El "canvi de tendència" s'ha fet notar sobretot als espais naturals i als museus i monuments del patrimoni romà. "El nostre model es basa en què allò que als ciutadans ens agrada ho acabem compartint amb els nostres visitants", ha dit l'alcalde, que ha recordat la importància també de la promoció a través de la Tarragona Film Office o del turisme de fires i negocis a través de convencions. Tot plegat, a banda dels que arriben mitjançant els trens d'alta velocitat -ara ja amb bitllets de baix cost- i la reactivació dels creuers.

Malgrat les crítiques per l'escassa partida pel turisme en els darrers pressupostos, Ricomà no s'ha aventurat encara a anunciar cap increment per al 2022. "Ara l'important no és augmentar les partides per augmentar-les, sinó gastar bé les partides", ha dit, "siguem eficients".
Participació