Aquest article es va publicar originalment el 29 de setembre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els
forats detectats a la torre de Minerva, a la
Muralla de Tarragona, ja han arribat als jutjats. Segons avança el
Diari de Tarragona, la investigació, sol·licitada per fiscalia, vol determinar si l'acció dels operaris es pot considerar un delicte contra el patrimoni. La Policia Judicial de la Guàrdia Civil serà l'encarregada d'elaborar un informe amb l'entrevista de diferents agents implicats.
Va ser l'Ajuntament de Tarragona qui va presentar una denúncia el passat 21 de juliol per tal que s'esclarissin els fets, després que operaris de Foreseny executessin els treballs de conservació d'aquest element patrimonial amb un origen de fa més de dos mil anys, durant la primera època romana de l'antiga Tàrraco.
La bastida col·locada pels operaris va foradar directament la pedra, sense cap supervisió per part dels tècnics municipals -malgrat que hi estaven obligats: Si bé el conseller de Patrimoni Hermán Pinedo ha assegurat en diverses ocasions que la seva àrea ha estat reestructurada arran d'aquests fets, no s'ha especificat quines conseqüències internes hi ha hagut ni qui les ha assumides.