Aquesta informació es va publicar originalment el 27 de setembre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Adif Alta Velocidad ha licitat per 17,81 milions d'euros les
obres d'adequar les instal·lacions de
seguretat i senyalització del
tram entre l'Ametlla de Mar i l'estació de Camp de Tarragona per a permetre el canvi d'ample de via en aquest tram del corredor mediterrani.
Les obres, que tenen un termini d'execució d'un any, suposaran la reinstal·lació d'elements situats sobre la via per efectuar el canvi d'ample de tram. Entre aquests elements, hi ha les balises del sistema ERTMS, comptadors d'eixos, balises del sistema ASFA analògic, que seran substituïdes per equipament digital, així com sistemes auxiliars de detecció.
També es modificaran els enclavaments entre l'Ametlla de Mar i el canviador de la Boella, atesa la instal·lació de desviaments i accionaments amb més motors, adequant els programes d'explotació als esquemes funcionals de les estacions, així com el Control de Tràfic Centralitzat (CTC). Paral·lelament, s'efectuaran els treballs d'obra civil complementaris a les estacions per a l'estesa de noves xarxes de cablejat.
També s'instal·laran eurobalises ERTMS associades a les senyals definides al nou programa d'explotació i es reubicaran aquestes en les zones de transició de sistemes de protecció del tren i ampliació de la cobertura de la xarxa de comunicacions GSM-R. Finalment, està previst dur a terme les proves, validacions i verificacions funcionals de les instal·lacions del projecte, segons els protocols de posada en servei d'Adif i Adif Alta Velocidad, basats en els requisits reglamentaris que especifiquen els mètodes comuns de seguretat vigents.