POLÍTICA

La Diputació presenta dos projectes per optar als «Next Generation»

Fan referència a un nou tram de la Via Verda a les Terres de l’Ebre i a la creació d’una plataforma turística

per Reusdigital.cat, Reus, Catalunya | 21 de setembre de 2021 a les 13:28 |
Llauradó i Roigé han presentat els projectes | Cedida
La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, ha donat a conèixer aquest dimarts 21 de setembre els projectes presentats per la institució als fons europeus Next Generation. En aquest sentit, des de la mateixa diputació s’assenyala que és important treure el màxim rendiment als fons europeus per tal de tirar endavant la recuperació econòmica de la demarcació.

És per això que la institució s’ha proposat liderar els esforços per a la captació d’aquests fons al món local. A més, a banda de presentar els seus projectes, la diputació també ha assessorat els ajuntaments i els consells comarcals en la presentació de les seves propostes.

Llauradó ha explicat que "el lideratge de la Diputació no es reflecteix només amb els projectes propis, sinó també propiciant que els municipis puguin aprofitar tot el potencial d'aquests recursos, amb iniciatives que contribueixin al seu desenvolupament i progrés".

En aquesta presentació també hi ha participat la presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació, Meritxell Roigé, que ha explicat amb detall els projectes presentats. En aquesta línia, tal com ha desgranat Roigé, destaquen per “la seva rellevància estratègica en els camps tecnològic i de turisme sostenible”.

Els projectes de la Diputació fan referència a un nou tram de la Via Verda a les Terres de l’Ebre i a la creació d’una plataforma turística. Pel que fa a la primera proposta, que ha sigut redactada amb la col·laboració dels municipis de la zona, es demana ampliar la Via Verda des de Tortosa fins a Sant Carles de la Ràpita.

Aquest projecte, en la seva primera fase, necessitaria un pressupost de 6,3 milions d’euros. Pel que fa a la creació de la plataforma turística, l’objectiu és que els diferents agents d’aquest àmbit tinguin al seu abast una eina per prendre decisions sobre la seva oferta turística i el seu negoci, a partir de dades. És a dir: és un projecte que aposta per l’anàlisi empresarial a partir de la intel·ligència artificial.

Aquesta proposta de 8 milions d’euros està destinada a potenciar la sostenibilitat del model turístic de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre.
Participació