URBANISME

El Serrallo, només per a vianants abans que s'acabi el mandat

L'empresa AMBITEC, adjudcatària de la redacció del projecte executiu de reurbanització dels carrers de Sant Pere i Gravina

per Josep Maria Llauradó, Tarragona | 15 de setembre de 2021 a les 09:33 |
El carrer Gravina passarà a ser només per a vianants. | Josep M. Llauradó
Abans de finalitzar aquest mandat, l'Ajuntament de Tarragona preveu reurbanitzar els carrers Gravina i Sant Pere del barri del Serrallo, a Tarragona. La peatonalització és una reivindicació històrica dels veïns, que des de fa anys consideren que les vies interiors estan deixades per les administracions. Inicialment s'havia anunciat per a aquest mateix any 2021, però els tràmits han obligat a postposar les previsions.

L'empresa AMBITEC Ingeniería y Consultoría Ambiental SL ha estat adjudicatària d'un contracte per 7.514 euros amb IVA amb l'objecte de redactar el projecte executiu de reurbanització d'aquests dos carrers. En total, l'Ajuntament havia rebut 17 ofertes de companyies que oferien serveis d'arquitectura, serveis d'enginyeria i serveis integrats d'enginyeria, serveis de planificació urbana i serveis d'arquitectura paisatgista, així com serveis connexos de consultors en ciència i tecnologia i serveis d'assaigs i anàlisis tècniques.

La reurbanització no implicarà la prohibició absoluta dels cotxes, tal com també passa a la Part Alta, però es donarà una imatge renovada a un barri que des de la reforma del passeig marítim del carrer Trafalgar no veu cap canvi en la seva fesomia. Cotxes de veïns, motos i furgonetes d'empreses instal·lades al barri podran continuar circulant, però s'eliminaran definitivament els aparcaments existents en aquests dos carrers. En el cas del carrer Sant Pere, des de l'inici de la pandèmia ja no es pot aparcar en la seva major part, a causa de les terrasses dels restaurants.

La inversió econòmica de tota l'obra rondarà els 600.000 euros. Segons el conseller d'Urbanisme Xavier Puig "és una obra que ens la demana l'Associació de Veïns" i a partir com a mínim de 2022 la prioritat de circulació serà "invertida". La pavimentació es preveu que segueixi l'estètica del barri mariner, però per ara es desconeix si s'hi instal·laran pilones de regulació en l'entrada i sortida de vehicles, ni tampoc si la retirada de places d'aparcament es veurà suplida per noves places en un altre indret pròxim al barri.
Participació