Aquesta informació es va publicar originalment el 31 d'agost de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Va ser al
2018 quan el govern espanyol va decidir instal·lar a la
rotonda entre
Torredembarra i el peatge de l'
AP-7 unes barreres de ciment per tal de fer més fluid el trànsit de vehicles. Molts d'ells aprofitaven la rebaixa del peatge entre Tarragona i Torredembarra per sortir i tornar a entrar a la via de pagament i això havia provocat alguns accidents. La decisió de limitar la circulació en aquesta rotonda va tenir, però, efectes col·laterals: veïns tant de Torredembarra com de la urbanització altafullenca de
Brises del Mar no podien accedir a les carreteres secundàries i havien de fer un tomb important per arribar a la seva destinació dins del
Baix Gaià.
Després de moltes protestes a la mateixa rotonda, organitzades des d'associacions veïnals i per xarxes socials, van aconseguir la
promesa d'un camí alternatiu, però que mai es va arribar a fer realitat. La perspectiva que els peatges s'acabarien aquest 2021 va fer allargar la problemàtica fins aquesta passada nit: la
retirada dels peatges ha acabat, també, amb els
new jerseys.
D'aquesta manera, a partir d'aquesta setmana ja es pot circular de manera completa per una rotonda que uneix Torredembarra amb l'
N-340, l'AP-7 i també una carretera d'interior (la
T-214) que es dirigeix cap a la urbanització de Brises del Mar i altres municipis com la Riera de Gaià o la Nou de Gaià.
Els membres de la plataforma Reobrint Rotonda han celebrat la retirada dels blocs de ciment a mitjanit, quan una grua ja procedia a retirar-los. Alguns d'ells porten els fills a l'escola o a l'institut a Torredembarra, mentre que d'altres hi treballen, i durant els últims tres anys han hagut de fer una volta de mitja hora addicional. Tota una fita per celebrar.