MEDI AMBIENT

El Port Tarragona licita l'adequació del Camí de Ronda de la zona del Cap Salou

per Reusdigital.cat, Reus, Catalunya | 24 d'agost de 2021 a les 13:12 |
Una imatge del Camí de Ronda | Cedida
El Port Tarragona ha tret a licitació les obres per l’adequació del camí de ronda de la zona del Cap Salou que es troben dins dels terrenys de la seva propietat. Aquesta intervenció permetrà la connexió del camí de ronda amb la platja de Pineda, unint Salou i Vila-seca a través dels itineraris tradicionals que recorren el litoral del Cap de Salou. El projecte disposa d’un pressupost de licitació base sense IVA de 86.080 euros i un termini d’execució de dos mesos per completar els 1,25 quilòmetres restants d'aquest itinerari del litoral de la Costa Daurada.

Les obres formen part de les accions que el Port Tarragona realitza en el marc de les polítiques de Port Ciutat amb els municipis en els quals hi desenvolupa la seva activitat. El president del Port, Josep M. Cruset, ha afirmat que “amb aquesta actuació, l’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) mostra la seva sensibilitat per aquelles accions que contribueixen a impulsar el progrés i el benestar dels municipis del seu entorn”.

L’APT farà valdre, d'aquesta manera, un espai natural inclòs dins del seu domini que permetrà facilitar les passejades pel camí de ronda del Cap de Salou de forma segura, des de la Bateria de La Talaia, vestigi de la Guerra Civil, a prop del carrer de la Glorieta Cap de Salou fins al carrer del Vaporet, al límit amb la Pineda (Vila-seca). El projecte que l’APT presenta a licitació preveu condicionar els camins ja existents i obrir-ne de nous, instal·lar tanques de seguretat i col·locar nova senyalització informativa perquè els usuaris del Camí de Ronda puguin gaudir del paisatge, de la natura i del patrimoni que aquest itinerari costaner ofereix.

Set miradors

Les obres d’adequació del Camí de Ronda es realitzaran, principalment, en tres zones del Cap de Salou: la primera part, més propera a l’interior Cap Salou, una zona boscosa on el desnivell és més alt; en segon lloc, en el pas per la zona alta de l’antic front de voladura de la pedrera i, en tercer lloc i últim, el tram entre la pedrera i l’espai adjacent a la platja de la Pineda (Vila-Seca).

A la primera zona, on la cota és més elevada i la vegetació és prou espessa per delimitar el pas dels vianants, es col·locarà un tram de barana de fusta per habilitar dos miradors i s’instal·laran cartells d'advertiment de perill de caiguda en punts concrets del recorregut propers al penya-segat. La zona alta de la pedrera ja es troba protegida davant de caigudes fortuïtes, no obstant es reforçaran diversos punts que puguin representar perill.

I, a més, es col·locaran diferents trams de barana de fusta a mode de mirador en cinc punts del recorregut que transcorre per la part alta de la pedrera. Una cop passat el tram de la pedrera, la zona presenta un vial pavimentat. En aquest tram es condicionarà un nou camí entre aquest vial i el límit de la propietat de l’APT. Per obrir aquest nou camí, es desbrossarà el terreny en forma d’un traçat sinuós i imitant els camins naturals, procurant minimitzar l’impacte en la vegetació ja existent.

El nou pas es tancarà lateralment amb una tanca paral·lela seguint el límit que marca el vial destinat al pas de vehicles de servei del Port. Finalment, s'obrirà un accés públic a la tanca ja existent en l'inici de el camí al carrer del Vaporet (Salou) que es protegirà amb pilones per tal que els vehicles no puguin estacionar-hi, assegurant el lliure accés al Camí de Ronda. 
Participació