FESTIVALS

El Terres Travel Festival torna a Tortosa amb un centenar de films per retrobar les ganes de viatjar

El festival de cinema turístic i documentals de viatge recupera el congrés Travel Lab i farà una gala de premis en línia

per Aguaita.cat, Reus, Catalunya | 18 d'agost de 2021 a les 12:38 |
El director del Terres Travel Festival. Santi Valldepérez, el regidor de turisme de Tortosa, Sisco Pepió, i el director de Turisme de Tortosa, Oriol Segarra. | Anna Ferràs /ACN
Tortosa acollirà el Terres Travel Festival del 3 a l'11 de setembre. El festival de cinema de promoció turística projectarà 97 propostes de 26 països per descobrir destinacions turístiques singulars i històries del patrimoni mundial sense moure's de casa. El director del certamen, Santi Valldepérez, ha destacat la participació per primera vegada de films africans i asiàtics, com Lesotho o la polinèsia francesa. "Agradaran molt i donaran l'empenta i les ganes per tornar a viatjar", ha remarcat. La cinquena edició recupera també el congrés Terres Lab, que analitzarà l'eficiència de la comunicació turística, mentre que la gala d'entrega de premis serà en línia i es convertirà en un gran acte de promoció de Tortosa i les Terres de l'Ebre a tot el món.

El Terres Travel Festival comptarà amb la presència de directors, productors, professionals del cinema i del turisme d'arreu del món que participaran en una vintena de projeccions, debats i xerrades. A la secció oficial es veuran 97 curtmetratges, migmetratges i films documentals i promocionals, de 26 països, una participació que satisfà els organitzadors perquè la covid, els confinaments i les restriccions de mobilitat han passat factura al sector. "Es demostra el vigor i fortalesa d'un sector audiovisual turístic molt polièdric i mestís que mescla des del videoclip, la ficció, la publicitat o el documental i creiem que la vitalitat es demostra amb la diversitat de pel·lícules que ens arriben", ha remarcat Valldepérez.

Les dificultats, també per qüestions de finançament, per produir cinema turístic s'han contrarestat amb més "creativitat, enginy i imaginació" per fer "més amb menys recursos". Han canviat "els paradigmes habituals de comunicació" i això es percebrà en les pel·lícules que es podran veure a competició al Terres Travel Festival. La represa de l'activitat turística després del punt àlgid de la pandèmia centra bona part de les produccions de l'edició 2021. "Tota la producció que es genera ara es reflectirà l'any que ve amb més presencia de produccions", ha dit el director.

Fins a sis llargmetratges de la competició de documentals del Festival seran projectats en versió original subtitulada al català. Totes les projeccions són gratuïtes amb registre previ a la web del festival i tindran lloc en dos espais, el Museu de Tortosa i l'Espai Sant Domènec.

Terres Lab


Tortosa també acollirà la celebració del congrés Terres Lab que se celebrarà el dimecres 8 de setembre a l'hotel SB Corona. La jornada explorarà les noves tendències en l'ús de l'audiovisual per comunicar i explicar les experiències turístiques. El programa d'enguany s'articularà al voltant del turisme cinematogràfic i la gestió sostenible de les destinacions. A més, s'analitzaran exemples d'experiències i bones pràctiques a Catalunya, Argentina, el Regne Unit, Nova Zelanda. També s'ha programat una taula rodona amb experts de les Universitats de València, Sevilla i Múrcia, Carlos III de Madrid.

Coordinat pel CETT-Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy, el TerresLAB vol oferir un marc de debat per reflexionar sobre les interrelacions entre la indústria del turisme i la de l'audiovisual, amb l'objectiu d'anticipar i analitzar les tendències comunicatives més exitoses, així com explorar noves sinergies. Alguns estudis posen de manifest que un de cada cinc turistes viatja motivat per les pel·lícules o documentals que ha vist. D'aquí la necessitat d'analitzar aquesta interrelació entre totes dues indústries i per això, el Terres Lab s'organitza amb la col·laboració del Clúster de l'Audiovisual de Catalunya.

El festival inclourà activitats paral·leles "que donen sentit i ambició del que és el certamen". Es tracta de dues exposicions. La primera gentilesa de B the travel brand Xperience i amb la col·laboració de la Fundació Institut Amatller d'Art sobre un viatge "mític" que la família Ametller va fer el 1909 a Egipte, i que es podrà veure als Reials Col·legis. L'altra és una producció pròpia sobre la base del llibre 'Animals Invisibles', de Gabi Martínez i Jordi Serrallonga amb il·lustracions Joana Santamans que s'instal·larà a la Biblioteca Marcel·lí Domingo.
Participació